Onderzoek naar de mogelijkheden om vanuit het onderwijs, in dit geval groen MBO, om via het service platform in de regio in de vorm van een gebiedscoöperatie vraagsturing op leven lang ontwikkelen te organiseren
DOCUMENT
In maart 2016 is Vernieuwen in Verbinding (ViV) gepresenteerd. Dit document is gebaseerd op dit Strategisch Plan en de al eerder verschenen Onderwijsvisie 2020. Het beschrijft hoe de Hanzehogeschool Groningen de komende periode het praktijkgerichte onderzoek verder wil ontwikkelen. Deze notitie is op strategisch niveau (wat we gaan doen); de tactische en operationele uitwerking (hoe we dat gaan doen) zal later opgesteld worden, door schools, kenniscentra en centers of expertise. In dit document wordt een behoorlijk ambitieus doel voorgesteld: in 2020 is de Hanzehogeschool Groningen een professionele kennisinstelling, met één primair proces: kennis verwerven. Dit verwerven gaat, op verschillende niveaus, via onderwijs (kennisdisseminatie) onderzoek (kenniscreatie) en innovaties in de professionele praktijk (disseminatie en cocreatie). Deze ambitie is de basis voor gesprek – tussen het College van Bestuur, de Deans, de lectoren, de docent-onderzoekers en alle andere betrokkenen. De geformuleerde ambitie (met uitgangspunten) kan en mag niet gezien worden als ‘kernprestatie indicator’, waarop afgerekend zal worden. Deze notitie, deze richting voor de toekomst als kennisinstelling is bedoeld om een beweging in te zetten: van een afvink en afreken-cultuur naar een professionele, open kenniscultuur.
DOCUMENT
This project aims to empower learners to take ownership of their own education. We aim to implement and evaluate a digital learning dashboard that scaffolds learner autonomy by providing insights in learning goals, learning strategies, and plans as well as offering guided reflection and adaptation. The learning dashboard as developed by Talent Tree will be implemented and evaluated in close cooperation with a number of schools in secondary education. We seek to learn from the implementation and use of the dashboard and develop guidelines and for future use and design improvements.