We leven in onzekere tijden en worden overspoeld door, veelal slecht, nieuws. Actuele gebeurtenissen zoals coronacrisis en de oorlog in Oekraïne maakt onze relatie met nieuws een ingewikkeld dilemma. Aan de ene kant wil je continu op de hoogte zijn van wat er speelt, en spreekt men zelfs van doom scrollen, aan de andere kant groeit het besef dat al het slechte nieuws een negatieve invloed kan hebben op onze gemoedstoestand en mentale welzijn. Daarnaast zitten we midden in een informatieoorlog, en is het soms moeilijk te bepalen wat betrouwbaar is. En juist dat kunnen redenen zijn om het nieuws te gaan mijden.
LINK
Boek dat het gehele creatieve reclameproces in beeld brengt. Casuïstiek aangeleverd door 20 Nederlandse reclamebureaus. Onderdelen: - Propositie, positionering, doelgroepen, doelstellingen en consumententrends. - De laatste inzichten over de creative brief, het meest besproken document in reclameland (i.s.m. SWOCC). - Soorten concepten, creativiteitstechnieken, een unieke inspiratielijst voor conceptontwikkeling, humor, erotiek, celebrities, inhakers, teasers. - Copywriting: aansprekend en beeldend schrijven, structureren, overtuigen, kopregels. - Copywriting per middel: advertentie, buitenreclame, radiocommercial, beeldcommercial, internet, brochure, dm, advertorial, POS, guerrillamarketing. - De pay-off in alle soorten en maten (door Jaap Toorenaar, ARA). - Merknamen: soorten, criteria, voorbeelden.
DOCUMENT
Onze samenleving staat onder druk. Steeds meer mensen voelen zich opgejaagd en worden geleefd door impulsen van buitenaf. We hebben nauwelijks nog tijd om even stil te staan, waardoor we verwijderd raken van onszelf en van elkaar. We beseffen allemaal dat overprikkeldheid en prikkelverwerking een urgent hedendaags probleem is. Duidelijk is ook dat zo’n complex maatschappelijk vraagstuk alleen over disciplines en domeinen heen en in een samenhang van perspectieven kan worden opgelost.In PRIKKEL brengen we daarom wetenschap, zorg en kunst samen in een meerstemmige uitwisseling rond prikkelverwerking, oftewel sensorische integratie. Hoe verwerken wij de stimuli die we in deze wereld krijgen aangeboden? En kunnen wij, door bepaalde prikkels eens heel anders te ervaren, ons beter verplaatsen in iemand waarbij de prikkelverwerking anders is dan bij ons?Meer informatie? Zie https://www.hku.nl/onderzoek-en-innovatie/projecten-onderzoek-en-innovatie/prikkel