The present study focuses on the level of stress a teacher perceives when dealing with the most behaviorally challenging student in his or her classroom. To measure stress in Dutch elementary classrooms, a sample was drawn of 582 teachers. Two questions concerning this relation between student and teacher will be addressed. First of all, we focus on background variables of teachers and students as sources of variation in explaining the magnitude of challenging student behavior and the associated level of stress teachers experience. The second topic of this paper is to accommodate the potentially stressful relationship between student and teacher in a wider network of surrounding variables, which are, Self-efficacy, Negative affect, Autonomy in taking decisions, and Support amongst colleagues. To evaluate the presence of challenging behavior, the behavior of the student is related to more general variables like student responsibility, class size and ratio of boys to girls. We close our paper by assessing the validity of the studied relationship between teacher and student with respect to possible burnout.
Background: The emphasis on impact factors and the quantity of publications intensifies competition between researchers. This competition was traditionally considered an incentive to produce high-quality work, but there are unwanted side-effects of this competition like publication pressure. To measure the effect of publication pressure on researchers, the Publication Pressure Questionnaire (PPQ) was developed. Upon using the PPQ, some issues came to light that motivated a revision.Method: We constructed two new subscales based on work stress models using the facet method. We administered the revised PPQ (PPQr) to a convenience sample together with the Maslach Burnout Inventory (MBI) and the Work Design Questionnaire (WDQ). To assess which items best measured publication pressure, we carried out a principal component analysis (PCA). Reliability was sufficient when Cronbach's alpha > 0.7. Finally, we administered the PPQr in a larger, independent sample of researchers to check the reliability of the revised version.Results: Three components were identified as 'stress', 'attitude', and 'resources'. We selected 3 × 6 = 18 items with high loadings in the three-component solution. Based on the convenience sample, Cronbach's alphas were 0.83 for stress, 0.80 for attitude, and 0.76 for resources. We checked the validity of the PPQr by inspecting the correlations with the MBI and the WDQ. Stress correlated 0.62 with MBI's emotional exhaustion. Resources correlated 0.50 with relevant WDQ subscales. To assess the internal structure of the PPQr in the independent reliability sample, we conducted the principal component analysis. The three-component solution explains 50% of the variance. Cronbach's alphas were 0.80, 0.78, and 0.75 for stress, attitude, and resources, respectively.Conclusion: We conclude that the PPQr is a valid and reliable instrument to measure publication pressure in academic researchers from all disciplinary fields. The PPQr strongly relates to burnout and could also be beneficial for policy makers and research institutions to assess the degree of publication pressure in their institute.
In de afgelopen jaren groeide het besef dat veel inwoners die een beroep doen op de publieke dienstverlening de nodige stress en zorgen ervaren. Werkloosheid, hoge schulden of problemen in de opvoeding kunnen eraan bijdragen dat het leven van mensen meer vraagt dan zij aankunnen. Het besef dat chronische stress een wissel trekt op het functioneren heeft een groeiende groep publieke dienstverleners geïnspireerd om in de ondersteuning die zij inwoners bieden, (meer) rekening te houden met de doorwerking van de stress op gedrag. Dat een aanhoudend stroom van zorgen verklaart waarom inwoners die hulp nodig hebben te vaak niet in staat blijken om de processtappen te zetten die van hen worden gevraagd: stukken aanleveren, geen afspraken missen, solliciteren, rondkomen van weekgeld, et cetera. Een van de belangrijkste middelen voor professionals om inwoners te motiveren en te ondersteunen de processtappen toch te zetten is het gesprek. Veel professionals (en hun management) hebben de neiging om vooral aandacht te besteden aan de inhoud van die gesprekken. Een verkenning van studies naar de impact van inrichting op ervaren stress leert dat ook de inrichting van een gebouw kan bijdragen aan stress-sensitieve dienstverlening. Op verzoek van de gemeente Utrecht en in nauwe samenwerking met Studio Sociaal Centraal heeft het lectoraat Schulden en Incasso een literatuurverkenning uitgevoerd om de gemeente Utrecht en andere uitvoerders van publieke dienstverlening op weg te helpen bij het inrichten van ontmoetingsruimten voor professionals die uitvoering geven aan onder meer de schuldhulpverlening, re-integratie, Wmo, jeugdhulpverlening en jeugdgezondheidszorg.