In dit rapport is verslag gedaan van explorerend onderzoek naar de geldigheid van de opleidingscompetenties van Commercieel Management, bij een overgang van lineair naar circulair economisch model. Daarbij is vooral gezocht naar de eventuele gevolgen op het gebied van de marketingfunctie (marketing, marketingonderzoek en marketingcommunicatie) binnen bedrijven in een circulair economisch systeem.
DOCUMENT
De gemeente Emmen heeft opdracht verleend aan Marklinq om evaluatieonderzoek te doen om te kijken in hoeverre regiomarketing bijdraagt aan de doelen die in het citymarketingbeleid 2012-2016 zijn gesteld. In het bijzonder is gekeken naar de organisatie, de samenwerking met andere partners, het draagvlak en de efficiency.In dit onderzoek is getracht daar duidelijkheid in te scheppen en dit heeft tot een advies geleid hoe de regiomarketing van Emmen vanaf 2017 kan staan als een huis.
DOCUMENT
Op 22 april is het Earth Day, een dag waarop sinds 1970 wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor milieubescherming en duurzaamheid. Een belangrijk thema, want de aarde staat onder druk door klimaatverandering en andere milieuproblemen. In Nederland zijn er verschillende initiatieven vanuit de overheid, het bedrijfsleven en ook burgers om te verduurzamen. Maar hoe belangrijk vinden kiezers het eigenlijk dat Nederland duurzamer en klimaatneutraal wordt? En wie is daar volgens hen voor verantwoordelijk en waar lopen ze tegenaan bij het (verder) verduurzamen van hun eigen leven? In deze blogpost bespreken we de resultaten van een recent en landelijk representatief onderzoek onder ruim 2.500 consumenten naar de opvattingen van Nederlandse kiezers over duurzaamheid. De resultaten van dit onderzoek zijn samengevat in een interactief, online dashboard: https://goldman.eco/de-relatie-tussen-de-politieke-voorkeur-van-nederlanders-en-duurzaam-leven-lessen-voor-earth-day/
MULTIFILE