Voorwoord in De Culture Club, Craig Schuftan. De relaties tussen moderne kunst, filosofie en popcultuur.
DOCUMENT
product
'God droeg zondagavond een blauwe trui'
Getransformeerde religie in de postmoderne samenleving, haar verschijningsvormen in met name de jongeren popcultuur en de betekenis hiervan voor nieuwe vormen van religieuze en levensbeschouwelijke vorming en begeleiding.
DOCUMENT
product
God is a DJ
Op zoek naar moderne verlossers in de popcultuur, met name de popmuziek.
DOCUMENT
product
Nieuwe rollen voor nieuwe humuslaag of kunstenaar 3.0
DOCUMENT
product
De wijsheid van Elvis
Een reactie op bezorgde cultuurdragers door Henk Smeijsters
DOCUMENT
product
De kunst van het transformeren
Korte impressie van de installatie lezing 01-06-2011 van Dr. Anne Nigten, lector Kenniscentrum Kunst en Samenleving.
DOCUMENT
product
README.first – Essays on film and technology / Essays over film en technologie
README.first is a bilingual collection of mini-essays, published in the run up to the Plokta filmfestival. We’ve asked writers, researchers, theorists, artists, programmers, and others to pick an online video that functions as a stepping stone for their thought and practice and to comment shortly on why they find the video so significant, funny, or outright disturbing. The resulting reflections speak about Silicon Valley obsessions, our mediated social lives, the impact of technology on centuries old games, and more.Plokta showcases film as a frame of socio-technological themes and discussions. With these essays we want to broaden the scope to one of the most significant developments in visual culture of the past decades: the rise of online video. At the Institute of Network Cultures (INC), online video has been a research topic already since 2007, in a continuous project named Video Vortex. Together, Plokta and INC, hope to stimulate reflections before, during and after the festival on what the moving image has to say to us.
MULTIFILE
product
Idola van de crossmedia
De uitingen van de crossmedia dringen zich steeds nadrukkelijker
aan ons op. Een toenemend aantal crossmedia diensten
en producten doet een beroep op onze aandacht en financiën:
van interactieve televisieprogrammas op websites, tot themakanalen
op mobiele apparaten, fysieke bijeenkomsten van online
communities, en virtuele werelden waarin wordt gehandeld,
gestolen en waarin je echte schulden kan maken. Oude en
nieuwe media vinden elkaar in IPTV en podcasts. Traditionele
spelers worden links en rechts ingehaald door creatieve pioniers
en actieve consumenten die zich niets aantrekken van bestaande
marktverdelingen en gevestigde namen. De ene baanbrekende
dienst valt over de andere innovatie heen: nog maar net gewend
aan het bloggen of iedereen slaat aan het twitteren. Zelfs een
achteloze journaalkijker kan de hysterische taferelen die hiermee
soms gepaard gaan niet ontlopen, blijkens de nieuwe introductie
van een oud apparaat zoals de telefoon: de iPhone.