In this article, we examined whether career writing—creative, expressive, and reflective writing—can increase luck readiness, which is the ability to respond and make use of (career) opportunities. Two 2-day writing courses were taught to third-year bachelor students, one before and one after work placements. In this exploratory study, results showed that luck readiness and work competence increased when students engaged in career writing. Specifically, flexibility, risk, and persistence increased among students in the experimental group. They also made jumps in optimism and efficacy, though no statistically significant differences were found in these domains.
DOCUMENT
Background: Practicing handwriting is important for learning reading and spelling. The Writing Readiness Inventory Tool In Context (WRITIC) is an occupation-based assessment that enables early identification of kindergarten children at risk for developing handwriting difficulties. For children with non-handwriting readiness based on the WRITIC we developed a classroom group program with emphasis on engagement and motivation to practice paper-and-pencil tasks and improve handwriting readiness.Objective: We performed a proof of concept study to evaluate effectiveness and feasibility of the classroom group program.Methods: A within-group comparison design was used. Twenty-four children, 5-6 years old (score below the 15th percentile on WRITIC), participated. The Wilcoxon signed-rank test evaluated the difference in scores on the WRITIC before and after the classroom group program. Feasibility was tested by interviewing.Results: A significant difference was found on the WRITIC assessment (Z=-4,3; p<0,001). The classroom group program was feasible in the existing educational program.Conclusions: This proof of concept study shows that the classroom group program is effective and feasible within kindergarten education. This program contributes to the handwriting readiness of kindergarten children and provides them a good start for learning handwritings skills important for their further school career and self-esteem.
DOCUMENT
Samen met regionale partners werkt de Hogeschool van Amsterdam (HvA) aan innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen in de metropoolregio Amsterdam. Een internationaal perspectief biedt een toegevoegde waarde aan het vinden en implementeren van deze oplossingen. De HvA heeft daarom de ambitie van een grote deelname in Europese onderzoeksconsortia, met een rol als penvoerder op de middellange termijn. De HvA heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd in strategie, netwerken en een ondersteuningsinfrastructuur. In 2020 is het HvA EU-Coördinatieteam gestart. Binnen deze groep wordt informatie gedeeld over aankomende EU subsidiecalls en de EU beleidsagenda. Om een volgende stap te kunnen maken richting meer volwassenheid in het EU acquisitieproces, wordt gewerkt aan de volgende vier doelstellingen: 1) Deelname in succesvolle onderzoeksconsortia, 2) Professionalisering back-office (Horizon Readiness), 3) Meer samenwerking HvA breed en 4) Gerichtere ontwikkeling EU projectportfolio. De veelheid aan netwerken, in relatie tot CoE’s, faculteiten en ook op persoonlijke level van lectoren en andere onderzoekers, biedt een groot potentieel. In dit project worden deze netwerken beter in kaart gebracht en intern gedeeld, opdat zij strategischer kunnen worden benut. Voor het halen van deze doelstellingen werken verschillende HvA organisatieonderdelen in 5 werkpakketten samen: Verdieping werkzaamheden EU-Coördinatieteam door ophalen internationale best practices; HvA EU-Community en netwerk; Professionalisering door het ontwikkelen en geven van trainingen; Strategie (Jaarplan en Actieplan) en Disseminatie nationaal (SIA netwerk) en internationaal (EARMA). Er zal een ondersteuner worden geworven voor deze activiteiten.