Many institutes for initial teacher education struggle to organise effective performance feedback within the context of student teaching practicum. As the cooperating teachers who provide this feedback bring their individualised ontologies, feedback practices have been characterised by inconsistencies in the amount and quality of performance feedback. In this small-scale study carried out in the Netherlands, we explored affordances of eCoaching using a standardised feedback taxonomy. With the help of Bluetooth technology and the Synchronous Online Feedback Taxonomy, four teacher educators provided eCoaching to eight preservice teachers over the course of three lessons. We interviewed teacher educators and preservice teachers about their experiences with eCoaching using the feedback taxonomy during secondary school practicum. Overall, both groups of participants were positive about eCoaching using the taxonomy. Teacher educators observed preservice teachers self-regulating when implementing prior feedback in their lessons. Preservice teachers indicated increased confidence following the lessons with eCoaching.
DOCUMENT
The artcle describes the outcomes of a pilot study on professional development of teachers. The project was initiated by the school management. Nine teachers volunteered to work on their professional development in a programme consisting of: meetings discussing on relevant teacher topics meetings discussing video fragments of own performances meetings exploring ways to coach each other and how to use videotapes for feedback peer-coaching-sessions in small groups. Within these groups three teachers took turns in different roles: trainee, coach and observer. Aims of the study are: to develop a coaching programme, to describe extensively the process and the outcomes in order to identify the main factors influencing the learning processes of teachers in peer coaching settings with video feedback.
LINK
In dit rapport worden toetsvormen systematisch beschreven. Het bevat achtergronden en de toetscyclus, van het ontwerp tot en met evaluatie, wordt steeds toegelicht. Docenten kunnen er ideekn uit opdoen en zo komen tot kwaliteitsverbetering van hun toetsen. Het boek kan daarnaast een instrument zijn voor de instituutsdirecteur, examencommissie , kwaliteitscovrdinator etc, voor kwaliteitszorg rondom het toetsingsbeleid. Er zijn meer dan 10 mogelijke indelingscriteria voor toetsvormen (zie het rapport studievorderingen en toetsbeleid. Er is gekozen voor een indeling naar vorm van de afname en respons (schriftelijk, mondeling, observatie, product) in of het een enkelvoudige of samengestelde toets betreft. Bij een enkelvoudige toets betreft het vaak iin type leerdoelen, welke door iin toets worden getoetst. De volgende toetsvormen worden toegelicht: schriftelijke open toetsen schriftelijke gesloten toetsen mondelinge toetsing observaties van gedrag practicum toetsing De volgende samengestelde toetsvormen worden toegelicht: toetsing van projecten toetsing van de oriknterende stage toetsing van de afstudeerfase portfolio assessment..
DOCUMENT