Voelen kinderen en jongeren zich voldoende gerepresenteerd en aangesproken in het kunstonderwijs dat ze aangeboden krijgen? Deze vraag stond centraal op de Hanze Kunsteducatie werkveldbijeenkomst over Re/Presentatie in Kunsteducatie van 21 november 2024. Het thema van de bijeenkomst komt voort uit een deelproject van het onderzoeksproject Re/Presenting Europe1 waarin het lectoraat Kunsteducatie participeert.
DOCUMENT
In deze voordracht schetst Esther Schaareman hoe ze in de 25 jaar dat ze kunstvakken gaf in het voortgezet onderwijs ‘de leefwereld en het referentiekader van haar leerlingen zo goed als ze kon als uitgangspunt nam om de inhoud en de pedagogiek van haar lessen bij ze te laten aansluiten. En hoe dit (alles) aansluit bij haarpromotieonderzoek. en hoe dat een permanente zoektocht is en blijft.
DOCUMENT
Presentatie gegeven over de review in Brussel Objectives: In the past decades many psychosocial interventions for elderly people with dementia have been developed and implemented. Relatively little research has been done on the extent to which these interventions were implemented in the daily care. The aim of this study was to obtain insight into strategies for successful implementation of psychosocial interventions in the daily residential dementia care. Using a modified RE-AIM framework, the indicators that are considered important for effective and sustainable implementation were defined.
MULTIFILE