In this chapter, we propose an ethical framework for serious game design, which we term the Ecosystem for Designing Games Ethically (EDGE).EDGE expands on Zagal’s categorization of ethical areas in game design by incorporating the different contexts of design and their use. In addition, we leverage these contexts to suggest four guidelines that support Ethical Stewardship in serious game design. We conclude by discussing a number of specific areas inwhich ethics plays a role in serious game design. These include games in (a) amilitary context, (b) the consideration of privacy issues, and (c) the evaluation ofgame design choices.
Met dashboards en fitbits krijgen we continu updates over de 'stand van zaken'. Deze weergaves voldoen dan aan de vraag vaak naar eenvoud en transparantie. Het verzoek aan dit soort instrumenten is om niet lastig te zijn over nauwkeurigheid, betrouwbaarheid en waarschijnlijkheid, maar om complexe begrippen te reduceren tot een score op één meetpunt. Maar hoe vertalen we deze meetscores? Een cijfer heeft op zichzelf een waarde, maar geen betekenis.
LINK
Controllers maken de balans op, bewaren de balans, en balanceren. Het letterlijk beoordelen van een balans is voor een controller vertrouwd gebied. Uiteindelijk moeten credit en debet, passiva en activa keurig horizontaal uitgelijnd kunnen worden, net als bij een weegschaal met twee schalen. Dit is dan ook de oorspronkelijke betekenis van een balans.
LINK