In Nederland is een instrument nodig om persoonlijk herstel te meten bij mensen met ernstige psychische aandoeningen ten behoeve van Routine Outcome Measuring (ROM). Het doel van het huidige project waarvan verslag wordt gedaan, is om de ervaringen met het gebruik van deze vragenlijst nader te onderzoeken en vast te stellen of het instrument geschikt is gebruik in de praktijk van de GGZ bij ernstige psychische aandoeningen. Presentatie bij de wetenschappelijke symposium ronde II van het 13e Landelijke Phrenos Psychosecongres. Zwolle, Nederland. 23 november 2017.
DOCUMENT
Deze management review werd geschreven in het kader van de accreditatie van de Fontys Lerarenopleidingen Sittard, die 9 bacheloropleidingen tot leraar voortgezet onderwijs aanbiedt in voltijd en deeltijd. Deze kleinste tweedegraads lerarenopleiding in Nederland wordt bevolkt door ongeveer 800 studenten en 60 medewerkers en staat hoog in de ranking van tweedegraads lerareopleidingen in Nederland.
DOCUMENT
Een verkenning van de politieke rollen van het ruimtelijk ontwerp op de regionale schaal.
DOCUMENT
Het lectoraat Duurzaam Coöperatief Ondernemen aan de Hanzehogeschool Groningen pleit voor een regionale regie via ‘Gebiedscoöperaties’, zodat lokaleen sectorale initiatieven elkaar kunnen versterken
DOCUMENT
De manier waarop Albert Hein het sportsponsorship van de KNVB gebruikt in het project van AH Schoolvoetbal is een goed voorbeeld van sportsponsoring en MVO. De manier waarop Albert Heijn het sponsorship van de KNVB activeert, is ook een goed voorbeeld van participatie-ethiek. Het bedrijf neemt samen met anderen de verantwoordelijkheid om een bijdrage te leveren aan een betere samenleving. De AH Schoolcompetitie voldoet aan drie belangrijke criteria voor participatie-ethiek (Henk van Luijk).
DOCUMENT
Geen samenvatting beschikbaar
DOCUMENT
Design educators and industry partners are critical knowledge managers and co-drivers of change, and design graduate and post-graduate students can act as catalysts for new ideas, energy, and perspectives. In this article, we will explore how design advances industry development through the lens of a longitudinal inquiry into activities carried out as part of a Dutch design faculty-industry collaboration. We analyze seventy-five (75) Master of Science (MSc) thesis outcomes and seven (7) Doctorate (PhD) thesis outcomes (five in progress) to identify ways that design activities have influenced advances in the Dutch aviation industry over time. Based on these findings, we then introduce an Industry Design Framework, which organizes the industry/design relationship as a three-layered system. This novel approach to engaging industry in design research and design education has immediate practical value and theoretical significance, both in the present and for future research. https://doi.org/10.1016/j.sheji.2019.07.003 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/christine-de-lille-8039372/
MULTIFILE
Je kent ze wel: mensen die het roer omgooien en samen een kleinschalige, nieuwe deelgemeenschap vormen, vaak op een afgelegen plek. In Eindhoven gebeurt het ook, maar dan op grotere schaal en in de stad. In het onderzoeksproject Ge Meent ’t volgt Fontys samen met bewoners het ontstaan van een deelgemeenschap in een nieuwe wijk.
LINK
In this study self-reported stress and burn-out levels between general and special education teachers in the Netherlands are compared. More than eight hundred teachers were assessed with the Utrechtse Burnout Schaal (UBOS-L/MBI) to determine their levels of emotional exhaustion, depersonalization, and personal accomplishment within the school context. We also used instruments to measure different stress indicators (personal characteristics: self-efficacy, negative affect, and student characteristics: student responsibility and discipline, studentpeer relationships, and class size). Contrary to recent findings in the United States (Shoho, 2002), results regarding burnout did not show any significant differences between general education teachers (n=604) and special education teachers (n=206). However, we do find significant differences in stress indicators explaining burnout. We also looked for factors other than those intrinsic to teaching, by crossnationally comparing teacher stress and burnout. Teachers in the U.S. and the Netherlands differ significantly in burnout level. U.S. teachers experience more burnout.
DOCUMENT
Hogeschool Van Hall Larenstein focust met onderwijs en praktijkgericht onderzoek op het realiseren van transities met betrekking tot landbouw, voedsel, water, klimaat en leefomgeving. De klimaat-, biodiversiteit- en wateropgaven in Nederland hebben onvoldoende voortgang, omdat we vastzitten in het bestaande landbouwsysteem. De kosten die zijn gekoppeld aan transformatie naar een eigentijds, volhoudbaar landbouwsysteem worden onterecht bij de boer neergelegd. We komen hierdoor niet in transitie.
DOCUMENT