In the rapidly evolving field of Machine Learning , selecting the most appropriate model for a given dataset is crucial. Understanding the characteristics of a dataset can significantly influence the outcomes of predictive modeling efforts, making the study of the properties of the dataset an essential component of data science. This study investigates the possibilities of using simulated human data for personalized applications, specifically for testing clustering approaches. In particular, the study focuses on the relationship between dataset characteristics and the selection of the optimal classification model for clusters of datasets. The results of this study provide critical insights for researchers and practitioners in machine learning, emphasizing the importance of dataset characteristics and variability in building and selecting robust models for diverse data conditions. The use of human simulation data provide valuable insights but requires further refinement to capture the full variability of real-world conditions.
DOCUMENT
We investigated the effects of reflex-based self-defence training on police performance in simulated high-pressure arrest situations. Police officers received this training as well as a regular police arrest and self-defence skills training (control training) in a crossover design. Officers' performance was tested on several variables in six reality-based scenarios before and after each training intervention. Results showed improved performance after the reflex-based training, while there was no such effect of the regular police training. Improved performance could be attributed to better communication, situational awareness (scanning area, alertness), assertiveness, resolution, proportionality, control and converting primary responses into tactical movements. As officers trained complete violent situations (and not just physical skills), they learned to use their actions before physical contact for de-escalation but also for anticipation on possible attacks. Furthermore, they learned to respond against attacks with skills based on their primary reflexes. The results of this study seem to suggest that reflex-based self-defence training better prepares officers for performing in high-pressure arrest situations than the current form of police arrest and self-defence skills training. Practitioner Summary: Police officers' performance in high-pressure arrest situations improved after a reflex-based self-defence training, while there was no such effect of a regular police training. As officers learned to anticipate on possible attacks and to respond with skills based on their primary reflexes, they were better able to perform effectively.
DOCUMENT
Nederland kent ongeveer 220.000 bedrijfsongevallen per jaar (met 60 mensen die overlijden). Vandaar dat elke werkgever verplicht is om bedrijfshulpverlening (BHV) te organiseren, waaronder BHV-trainingen. Desondanks brengt slechts een-derde van alle bedrijven de arbeidsrisico’s in kaart via een Risico-Inventarisatie & Evaluatie (RI&E) en blijft het aandeel werknemers met een arbeidsongeval hoog. Daarom wordt er continu geïnnoveerd om BHV-trainingen te optimaliseren, o.a. door middel van Virtual Reality (VR). VR is niet nieuw, maar is wel doorontwikkeld en betaalbaarder geworden. VR biedt de mogelijkheid om veilige realistische BHV-noodsimulaties te ontwikkelen waarbij de cursist het gevoel heeft daar echt te zijn. Ondanks de toename in VR-BHV-trainingen, is er weinig onderzoek gedaan naar het effect van VR in BHV-trainingen en zijn resultaten tegenstrijdig. Daarnaast zijn er nieuwe technologische ontwikkelingen die het mogelijk maken om kijkgedrag te meten in VR m.b.v. Eye-Tracking. Tijdens een BHV-training kan met Eye-Tracking gemeten worden hoe een instructie wordt opgevolgd, of cursisten worden afgeleid en belangrijke elementen (gevaar en oplossingen) waarnemen tijdens de simulatie. Echter, een BHV-training met VR en Eye-Tracking (interacties) bestaat niet. In dit project wordt een prototype ontwikkeld waarin Eye-Tracking wordt verwerkt in een 2021 ontwikkelde VR-BHV-training, waarin noodsituaties zoals een kantoorbrand worden gesimuleerd (de BHVR-toepassing). Door middel van een experiment zal het prototype getest worden om zo voor een deel de vraag te beantwoorden in hoeverre en op welke manier Eye-Tracking in VR een meerwaarde biedt voor (RI&E) BHV-trainingen. Dit project sluit daarmee aan op het missie-gedreven innovatiebeleid ‘De Veiligheidsprofessional’ en helpt het MKB dat vaak middelen en kennis ontbreekt voor onderzoek naar effectiviteit rondom innovatieve-technologieën in educatie/training. Het project levert onder meer een prototype op, een productie-rapport en onderzoeks-artikel, en staat open voor nieuwe deelnemers bij het schrijven van een grotere aanvraag rondom de toepassing en effect van VR en Eye-Tracking in BHV-trainingen.