This post will deal with The Inclusive City Game Talk Show held on the 23rd of November 2016 at Wijk & Co. in Utrecht Overvecht. Like the preceding event in Amsterdam, the talk show was moderated by Utrecht University’s Michiel de Lange and it brought together local and national experts (such as municipal workers or representatives of local initiatives) and game designers. Unlike the previous event, the focus was on localizing the more general background of creating city games for newcomers in the environment of Overvecht. The talk show took place during the game jam of Games for Cities as well, thus the evening functioned as a dialogue with local experts, an initial presentation of game ideas and a chance to comment on their design. Sketching the general background were Michelle Provoost and Nina Hälker. Finally, Ekim Tan was present to discuss the game jam game design process. Due to the more specific localization of a neighborhood (instead of the whole of Amsterdam) the focus of this talk show was on how games can be used to approach an influx of newcomers in a specific neighborhood.
The first two fases of the BUBO methode (Bottom Up Business Opportunities)
Ambient Intelligent environments are interactive environments that sense human behaviour and can respond intelligently. This workshop explores how interactive environments can be designed with persuasive quality, influencing human experience and behaviour. The workshop follows a research-through-design approach where practise-relevant insights are gained while designing. The focus will be on intuitive and rational decision-making, the role of aesthetics in persuasion, social and spatial influences on persuasion and the ethics of designing for persuasion.
In december 2014 heeft het Lectoraat Netwerk Cultuur in samenwerking met het consortium het onderzoeksproject ‘Toolkit Digitaal Publiceren’ afgerond. Resultaten voortvloeiend uit dit onderzoek zijn onder andere: • Hybrid Publishing Workflow (HPW) ; • Diverse tools, zoals de epub generator, epub player, hybrid editor en epubster (alle ontwikkelde tools zijn gedocumenteerd op de GitHub repository); • Publicaties; From Print to Ebooks – a Hybrid Publishing Toollkit for the Arts , Digital Publishing Toolkit – the Blogposts ; • Digital versies van Think Like a Lawyer; een hoofdstuk van Sketching; MyHighlights; • Expert meetings en workshops over “going hybrid”; • Internationaal actief netwerk; • 3 internationale conferenties, inclusief videoregistraties en een foto reportage. Binnen het SIA RAAK MKB project hebben we met name gekeken naar hoe wij een bijdrage kunnen leveren aan het faciliteren van de uitgever in de kunst- en cultuursector in Nederland. Tijdens en na het afronden van het onderzoeksproject is er internationaal interesse getoond in dit onderwerp. Met behulp van deze Top-up subsidie wil het lectoraat Netwerkcultuur met een gedeelte van het consortium haar grenzen verleggen, door niet alleen haar huidige onderzoek te valoriseren, maar ook nieuwe onderzoeksvragen te adresseren. Het lectoraat wil zijn internationale netwerk bestendigen onder andere door middel van het aanvragen van een Europese subsidie, nieuwe onderzoeksvragen te formuleren en beantwoorden, nieuwe samenwerkingsverbanden aan gaan met hogescholen/universiteiten en partijen uit het werkveld. Het schrijven van een internationale Europese subsidie aanvraag kost vaak veel tijd. Met name het afstemmen van inhoudelijke ambities, het formuleren van activiteitenplan, met daarbij de gewenste milestones. Met behulp van Top-up gelden kan het lectoraat een aantal werksessies organiseren waarin een aantal afgevaardigden van het consortium worden uitgenodigd om te werken aan de aanvraag. Zo’n werksessie zou bijvoorbeeld kunnen bestaan uit drie dagen aaneengesloten werken aan de aanvraag. Om de snelheid van het werken tijdens zo’n bijeenkomst zo hoog mogelijk te houden is het van grootste belang dat de juiste mensen aanwezig zijn. Op deze manier kunnen we samen de juiste keuzes maken en waar nodig bijsturen in wat er uiteindelijk moet worden opgeleverd. Inhoudelijk zal de aanvraag een vervolg zijn op het eerder gedane onderzoek binnen het project Digitaal Publiceren Toolkit, en georiënteerd zijn op visueel en experimenteel publiceren. De huidige methodologie werkt goed voor tekstboeken en onderzoeks/theorie uitgaven, maar is nog niet goed toepasbaar op echte visuele publicaties. Deels is er een kennisachterstand ten opzichte van ontwikkelingen die zich nu in niet-Westerse landen spelen (bijvoorbeeld de ongelofelijke boom van 'webtoons' in Zuid Korea), en deels hebben wij ons hier nog niet op kunnen richten met de juiste mensen.