Recent fuseerden het Delftse sportevenementenbureau Shivers en het Haagse sportmarketingbureau SportVibes. Ze gaan verder onder de vlag van SportVibes United met als vestigingsplaatsen Den Haag en Delft. BVVS’er Imre van Leeuwen gaat samen met twee anderen de nieuwe organisatie aansturen. Hij wordt directeur Events. In het verleden was Shivers vooral een bureau voor sportevents. Het bureau is in 2006 ontstaan uit het internationale bureau Octagon CIS van Bob Verbeeck. Dat bedrijf veranderde in 2007 in Golazo Sports, Media, Entertainment, met nog steeds Verbeeck als eigenaar en directeur. Jan de Leeuw had een gesprek met Imre van Leeuwen.
DOCUMENT
De marketeers van Bavaria hebben natuurlijk goud in handen. Het begon met een flashmob op de tribune tijdens de voorbereiding van het Nederlands elftal, maar tijdens het WK groeide de ‘Dutch Dress’ uit tot de meest geslaagde marketingactie van het afgelopen WK. Het zal dan ook niemand verbazen dat Bavaria nog bezig is met een climax tijdens de huldiging van het Nederlands elftal a.s. dinsdag in Amsterdam. Het plan is om 750 vrouwen in de inmiddels beruchte jurkjes de - hopelijk - nieuwe wereldkampioenen te laten verwelkomen. Veel sportmarketeers zijn lovend over de ‘Bavaria case’ met de kanttekening dat je wel wat geluk moet hebben. Volgens Bob van Oosterhout is de grootste buzz namelijk te danken aan de FIFA en niet aan Bavaria zelf. Als echter het perspectief van de organisator genomen wordt, is ambush marketing minder origineel en creatief, het is juist een enorme bedreiging voor mega sportevenementen in de toekomst.
LINK
Wat is de kracht van sport?’ Dat was de uitdagende, prikkelende vraag die wij aan 25 studenten hebben voorgelegd. Het beantwoorden van deze vraag bleek een complexe en soms frustrerende exercitie. Tijdens de zoektocht naar het antwoord moest steeds de balans tussen breedte en diepte van de vraag in de gaten gehouden worden. Daarnaast bleken de studenten soms onzeker over wat zij, als ‘slechts’ studenten, konden bijdragen aan het beantwoorden van deze moeilijke vraag waar vele wetenschappers zich op stuk hebben gebeten. Naar onze mening is de bijdrage van deze studenten heel groot. Zij hebben een compleet en actueel beeld gegeven van hun perceptie over de kracht van sport.
DOCUMENT