Lectoraten doen onderzoek naar de kracht van diversiteit. Inholland wil inzetten op de kracht van diversiteit. Dat is actueel en urgent, maar weten we wel voldoende over hóe we dat als hogeschool kunnen doen? Bijvoorbeeld: Hoe kunnen we studenten zo leren omgaan met diversiteit dat zij toegerust worden om diversiteit (in al zijn vormen) als kracht in te zetten tijdens hun opleiding en stage, en later in hun loopbaan. En: Welke kwaliteiten hebben docenten daarvoor nodig en welke eisen stelt dat aan de leeromgeving (binnen de hogeschool en op stageplekken)? Vijf lectoraten van Hogeschool Inholland hebben samengewerkt om antwoord te geven op dergelijke vragen. Het gaat daarbij om de lectoraten Dynamiek van de Stad; Jeugd en Samenleving; Diversiteitsvraagstukken; Media, Cultuur & Burgerschap en Pedagogisch-didactisch Handelen. Het onderzoek richtte zich op studenten en docenten van Hogeschool Inholland en op professionals in het beroepenveld die stageplekken aanbieden aan de studenten van verschillende opleidingen. Het onderzoek is uitgevoerd in Amsterdam, Diemen en Rotterdam, bij vier verschillende opleidingen: Social Work, Pedagogiek, Business Studies en Communicatie. Deze en ook andere opleidingen kunnen met de resultaten en aanbevelingen aan de slag. Binnenkort komt er ook een factsheet en wordt het rapport besproken in de Community of Practice Diversitiet van Hogeschool Inholland.
DOCUMENT
Deze studie kent de volgende opbouw. Voordat er concrete stappen gezet kunnen worden om onderwijs meer inclusief te maken, is het van belang om te weten waarom juist deze stappen gezet dienen te worden. Daarom gaan wij in hoofdstuk 2 eerst in op inzichten die een licht werpen op mechanismen die ten grondslag liggen aan interacties tussen studenten en docenten. Wij proberen hiermee wellicht onbewuste, en daarmee nauwelijks zichtbare processen die zich afspelen tussen docenten en studenten, in de schijnwerpers te plaatsen. Deze mechanismen uiten zich in zowel docent- als studentgedrag, die onderling ook weer op elkaar inwerken. In hoofdstuk 3 kijken we naar in onderzoek genoemde handelingsperspectieven voor docenten om een inclusieve leeromgeving tot stand te brengen en te bevorderen. En ten slotte in hoofdstuk 4 zullen we de theoretische bevindingen in een samenvattend hoofdstuk proberen in te bedden in de dagelijkse onderwijspraktijk.
DOCUMENT
Biotherapeutic medicines such as peptides, recombinant proteins, and monoclonal antibodies have successfully entered the market for treating or providing protection against chronic and life-threatening diseases. The number of relevant commercial products is rapidly increasing. Due to degradation in the gastro-intestinal tract, protein-based drugs cannot be taken orally but need to be administered via alternative routes. The parenteral injection is still the most widely applied administration route but therapy compliance of injection-based pharmacotherapies is a concern. Long-acting injectable (LAI) sustained release dosage forms such as microparticles allow less frequent injection to maintain plasma levels within their therapeutic window. Spider Silk Protein and Poly Lactic-co-Glycolic Acid (PLGA) have been attractive candidates to fabricate devices for drug delivery applications. However, conventional microencapsulation processes to manufacture microparticles encounter drawbacks such as protein activity loss, unacceptable residual organic solvents, complex processing, and difficult scale-up. Supercritical fluids (SCF), such as supercritical carbon dioxide (scCO2), have been used to produce protein-loaded microparticles and is advantageous over conventional methods regarding adjustable fluid properties, mild operating conditions, interfacial tensionless, cheap, non-toxicity, easy downstream processing and environment-friendly. Supercritical microfluidics (SCMF) depict the idea to combine strengths of process scale reduction with unique properties of SCF. Concerning the development of long-acting microparticles for biological therapeutics, SCMF processing offers several benefits over conventionally larger-scale systems such as enhanced control on fluid flow and other critical processing parameters such as pressure and temperature, easy modulation of product properties (such as particle size, morphology, and composition), cheaper equipment build-up, and convenient parallelization for high-throughput production. The objective of this project is to develop a mild microfluidic scCO2 based process for the production of long-acting injectable protein-loaded microparticles with, for example, Spider Silk Protein or PLGA as the encapsulating materials, and to evaluate the techno-economic potential of such SCMF technology for practical & industrial production.