Bij een beursgang van Abn-Amro hoeft de prijs geen issue te zijn.
LINK
Naar aanleiding van het wetsvoorstel Leerlingvolgsysteem en diagnostische tussentijdse toets voortgezet onderwijs (kamerstuk 33661) heeft het ministerie van OCW aan het College voor Toetsen en Examens (het CvTE) de opdracht gegeven te starten met de ontwikkeling van een diagnostische tussentijdse toets (DTT). Het is de uitdrukkelijke wens van de staatssecretaris van OCW dat de DTT ontwikkeld wordt in nauwe samenwerking met het onderwijsveld. In september 2014 start daarom een meerjarige pilot. Samen met 150 VO-scholen (vmbo, havo en vwo) uit heel Nederland zal intensief en constructief worden samengewerkt aan de ontwikkeling van een voor scholen waardevolle en aantrekkelijke DTT. De DTT is bedoeld voor leerlingen aan het eind van de onderbouw in het voortgezet onderwijs (VO). Voor havo-vwo gaat het om een afname in leerjaar 3, voor het vmbo in leerjaar 2. De ontwikkeling van de DTT is gericht op de vakken Nederlands, Engels en wiskunde. Het CvTE heeft de regie op de ontwikkeling en afname van de DTT. Stichting Cito is aangewezen als toetsontwikkelaar. Het CvTE heeft de taak om de inhoudelijke eisen voor een toets te specificeren in een toetswijzer. Op basis van de toetswijzer stelt het CvTE een constructieopdracht vast voor het construeren van de DTT. Ook geeft de toetswijzer aan leraren en schoolleiders informatie over de inhoud van de DTT. Het CvTE heeft voor elk van de drie doorstroomrelevante vakken Nederlands, Engels en wiskunde een toetswijzercommissie ingesteld om de toetswijzer tot stand te brengen. In deze toetswijzercommissies nemen inhoudsexperts en leraren uit het betreffende onderwijs zitting. De commissies hebben elk een toetswijzer ontwikkeld. Het kader dat het CvTE daarvoor gesteld heeft, is: de inhoud van de toetswijzer dient gebaseerd te zijn op de concept-tussendoelen (SLO, 2012).
DOCUMENT
Iedereen kan door uitgeven schuldtitels 'geld' maken.
MULTIFILE
Poster en begeleidende audio uit de guided tour van het Open Atelier van CoE Groen op 7 december 2023 over het project Duurzame bedrijfsovername Om tafel. Een bedrijfsovername kan voor best wat spanning in een familie zorgen. Het bordspel Om tafel maakt het thema hopelijk beter bespreekbaar. Een project waarin Hogeschool van Hall Larenstein samenwerkt met NHL Stenden en gamebedrijf 8D games uit Leeuwarden. Tijdens het spel komen er 8 dilemma's voorbij, waarover je met elkaar overeenstemming moet bereiken. De deelnemers spelen verschillende rollen met daarbij verschillende belangen. De bedoeling is dat je beter inzicht krijgt in elkaars beweegredenen. Het project resulteert in een geconsolideerd bordspel in verschillende varianten, geschikt voor onderwijs en de beroepspraktijk.
MULTIFILE
Vooruit! magazine zit online aan tafel met Ron Methorst, lector Omgevingsinclusief Ondernemen aan de Aeres Hogeschool in Dronten. Hij leidt studenten niet zozeer op tot een bepaald vak zoals veehouder, maar wil ze vooral bewust maken van de breedte aan mogelijkheden die de agrarische sector biedt en de persoonlijke keuzes ze daarbij moeten maken.
DOCUMENT
PowerPointpresentatie met instructievideo's en meeleesdilemma's behorende bij het bordspel 'Om Tafel'. Dit bordspel is voortgekomen uit een project waarin Hogeschool van Hall Larenstein samenwerkt met Hogeschool Utrecht, Hogeschool Windesheim, NHL Stenden en gamebedrijf 8D Games uit Leeuwarden. Tijdens het spel komen er 8 dilemma's voorbij, waarover je met elkaar overeenstemming moet bereiken. De deelnemers spelen verschillende rollen met daarbij verschillende belangen. De bedoeling is dat je beter inzicht krijgt in elkaars beweegredenen. Het bordspel is beschikbaar in verschillende varianten en is geschikt voor onderwijs en de beroepspraktijk.
DOCUMENT
Presentatie gehouden tijdens het vab (vereniging agrarische bedrijfsadviseurs) Event Verduurzaming Bedrijfsoverdracht op 2 juni 2022 in Dronten, door docent-onderzoeker Gelein Biewenga van hogeschool Van Hall Larenstein.
DOCUMENT
Om het voedselsysteem versneld te innoveren, is het belangrijk dat alle partijen meepraten en meedoen.
DOCUMENT
In deze tekst wordt een balans opgemaakt van de pogingen om de vermeende digitale kloof tussen jongeren en ouderen te dichten. Sinds voor de eerste keer over de digitale kloof werd gesproken, gingen overheden en maatschappelijke instanties op zoek naar oplossingen. Het resultaat is een decennium van sociale interventies geweest. Doelstelling was de burger te verleiden tot het zich eigen maken van nieuwe media. De tekst maakt een grand tour langs de verschillende sociale interventies door nationaal en lokaal beleid. Tevens wordt ingegaan op de vraag OF die kloof wel zo nodig gedicht moet worden, of elke variatie in bezit en gebruik van nieuwe technologie aanleiding moet zijn van overheidsbeleid.
DOCUMENT