A significant body of research supports the affective benefits of drama activities in foreign language (FL) learning, yet little is known about how to train teachers to implement such activities. In this study, we tested a professional development program (PDP) aimed at galvanizing FL teachers to integrate improvisational drama techniques (IDTs) into their repertoire. IDTs are defined here as activities which place pupils in a fictional situation and stimulate spoken interaction. Nineteen Dutch secondary school FL teachers participated in the PDP. The goal of this research was to discover the extent to which (1) teachers implement IDTs according to the study’s definition, (2) the techniques become integrated into the teacher’s repertoire, and (3) teachers develop the self-efficacy to execute IDTs. All three areas were met with positive results as evidenced through questionnaires, logbooks, observations and interviews. Teachers demonstrated that they could inspire the fictional artistry of drama while simultaneously stimulating FL speaking. Frequency of implementation also increased after the training. Self-efficacy furthermore improved widely, both in implementing IDTs and speaking activities in general.
LINK
In beleidsnotities en publicaties in Nederland komt men de laatste jaren regelmatig de stelling tegen dat van het kunstonderwijs verwacht mag worden dat het haar studenten equipeert op hun toekomstige rol als cultureel ondernemer. Deze publicatie doet verslag van een onderzoek naar de relatie tussen cultureel ondernemerschap en het kunstonderwijs. Allereerst gaat de tekst in op de definitie van cultureel ondernemerschap en op de kwaliteiten ofwel competenties waar een cultureel ondernemer over dient te beschikken. Vervolgens staat de auteur stil bij de (vermeende) risico's van dit fenomeen. Als laatste komt de vraag aan de orde of en hoe het kunstonderwijs aandacht kan besteden aan dit onderwerp. De eindconclusie van dit onderzoek luidt: "Ze kunnen beter als Rapunzel hun vlecht uit het torenraam hangen om Prins Fortuin een handje te helpen dan lijdzaam wachten tot het lot hen gunstig gezind is." Het boek is bedoeld voor studenten en docenten van Kunstvakopleidingen, zoals conservatoria en academies voor beeldende vorming, drama, dans, circus en popmuziek, die meer over het onderwerp cultureel ondernemerschap willen weten. Het is geschreven in opdracht van het lectoraat "Kunstpraktijk in de samenleving" van Fontys Hogeschool voor de Kunsten. Studenten en docenten van de verschillende academies leverden naast kunstenaars en cultureel ondernemers een bijdrage in het onderzoek.
MULTIFILE
Always striving for superlatives makes for one-dimensional judgements. From one perspective something can be the best or the most unique, but from an infinite number of other perspectives it isn't. The fastest runner is not necessarily the healthiest person, let alone the best partner or parent. In addition, thinking in superlatives leads to uniformity instead of diversity. With all our innovations and our pursuit of better, more beautiful and more luxurious things, we are now worse off than: as a species we are as dependent on nature as all other living species while it is undeniable that technological progress causes ecological deterioration. It is argued that more is not always better, so we should stop living (exclusively) for exclamation marks!
MULTIFILE