Bachelor-studenten van de Hotel Management School Maastricht beginnen hun opleiding Hoger Hotelonderwijs met een semester Hotel Orientation. De module Hotel Orientation was ten tijde van het onderzoek opgebouwd uit blokken van drie weken waarin studenten zich theoretisch oriënteren en gedurende steeds een week praktijkervaring opdoen in Teaching Hotel Château Bethlehem. Zodoende maken zij kennis met alle afdelingen van het Teaching Hotel: de keuken, het restaurant, housekeeping, services en de receptie. De opleiders zien dat de praktijkweken voor de studenten een rijke leerervaring opleveren en willen meer inzicht krijgen in de leeropbrengsten om deze te kunnen benutten in het curriculum van de module en van de opleiding. Aan het Lectoraat Professionalisering van het Onderwijs is gevraagd onderzoek te doen voor afstemming van het curriculum op de leerervaringen in het Teaching Hotel. Aan de hand van een vooronderzoek, samen met medewerkers en studenten van de Hotel Management School hebben de onderzoekers de onderzoeksvraag geformuleerd: Welke perceptie hebben studenten van wat ze leren in Teaching Hotel Chateau Bethlehem? Er is voor gekozen om studenten aan de hand van drie thema’s te interviewen: leeropbrengsten uit de leeromgeving, uit de begeleiding en persoonlijke leeropbrengsten. In totaal zijn 19 interviews met studenten gehouden waarbij de interviewdata uiteindelijk zijn ingedeeld in twaalf leeropbrengsten, zoals operationele vaardigheden, visie op de bedrijfscultuur, teamwerk, rol van de begeleiders, verantwoordelijkheid nemen, professioneel zelfvertrouwen, socialisatie en leermotivatie. Voor deze leeropbrengsten is op basis van de uitspraken van studenten een beschrijvende definitie geformuleerd. De onderzoekers hebben de beschrijvingen van de leeropbrengsten met een overzicht van de deelaspecten en enkele citaten van studenten gepresenteerd in een werkconferentie met medewerkers die in de opleiding verantwoordelijk zijn voor het curriculum: het management van het Teaching Hotel, de Werkgroep Praktijkleren, de Curriculum Commissie en de Directeur. De deelnemers aan de conferentie waren blij verrast door de hoeveelheid leeropbrengsten en de positieve waardering van studenten voor de praktijkweken in het Teaching Hotel. De aanwezigen in de werkconferentie stelden vast dat het onderzoek hun signalen bevestigt en helpt om deze collectief bespreekbaar te maken. Het onderzoek laat zien dat het Teaching Hotel een belangrijke bijdrage levert aan de opleiding van eerstejaars studenten. De onderzoeksbevindingen hebben ertoe geleid dat de Werkgroep Praktijkleren de opdracht heeft gekregen om voorstellen voor het beter benutten van de leeropbrengsten te ontwikkelen.
DOCUMENT
Bachelor students of Hotel Management School Maastricht, part of Zuyd University of Applied Sciences in the Netherlands, start their educational program with a semester of orientation on Hotel Operations in theory and practice. The teaching staff was curious about students’ perception of what they learn during their duty in the Teaching Hotel Château Bethlehem. Students were interviewed about the learning environment, the coaching and their learning outcomes. The interview findings gave insight in different unexpected and subconscious learning outcomes together with the conditions under which they occur during practice-based learning. Findings were presented to the teaching staff during a work conference. The entire team emphasised the value of the research method for fine-tuning students’ learning outcomes.
DOCUMENT
Insider ethnographic analysis is used to analyze change processes in an engineering department. Distributed leadership theory is used as conceptual framework.
DOCUMENT
Chapter 39 in Health, Tourism and Hospitality: Spas, Wellness and Medical Travel, 2nd Edition takes an in-depth and comprehensive look at the growing health, wellness and medical tourism sectors in a global context. The book analyses the history and development of the industries, the way in which they are managed and organised, the expanding range of new and innovative products and trends, and the marketing of destinations, products and services.
LINK
This book provides insight into an ambitious project to re-invent the educational method practiced at NHL Stenden. The predecessors used different approaches to the delivery of education. One of them used Competency-Based Education, whilst the other practiced Problem-Based Learning. The choice to combine the advantages of both methods, as well as to develop an entirely new concept that provided a better response to the fast and ever-increasing pace of changes in the workplace, was made by both institutions together. This approach was called Design-Based Education (DBE). Given the significant changes required of stakeholders to facilitate learning according to the new DBE approach, it is important to take stock of what these changes mean in terms of teaching and learning and to ascertain from early steps how everybody can stay, or step, on board.
DOCUMENT
Abstract van prestentatie. According to Roy and Napier (2015), the earliest research on sign language interpreting dates to the mid-1970s. More recently we have acknowledged the need for research to be part of sign language interpreter (SLI) education programs (Winston, 2013). At present, educators feel an urgent need to embed research in their SLI programs with two goals: first, to firmly base their teaching in evidencebased practice, and second, to teach future interpreters how to continuously improve their practice
DOCUMENT
Within NHL Stenden University of Applied Science, a choice for a new virtual learning environment was made in mid-2021, primarily on policy and management grounds. Early in the migration process, it became clear that this approach could perturb the further rollout of the Design-Based Education (DBE, https://edu.nl/mwp8j) educational concept. Four templates were developed to intertwine technological and educational processes that structure different ways of "blended" learning and teaching within DBE. Initial user experiences show that the templates’ structures help teachers reconsider online learning activities to shape and facilitate blended DBE learning processes.
DOCUMENT
Sinds september 2015 is de ‘business rule management wereld’ / ‘decision management wereld’ weer een standaard rijker: The Decision Model and Notation (DMN). De Object Management Group (OMG) heeft deze nieuwe standaard uitgebracht met als doel een standaard taal te creëren om 1) requirements voor beslissingen en 2) de beslissingen zelf te modelleren. De adoptie van DMN heeft een wat lange aanloop gehad, maar begint nu serieuze vormen aan te nemen. Om deze reden brengen wij een vierdelige serie over DMN en het gebruik van DMN uit. In deze introductie, deel 1, gaan we in op de basis van The Decision Model and Notation.
LINK
De meest gebruikte opbouw in business intelligence, predictive analitics en analytics modellen is de moeilijkheidsgraad: 1) descriptive, 2) diagnostic, 3) predictive en 4) prescriptive. Deze schaal vertelt iets over de volwassenheid van het gebruik van data door de organisatie. Een model dat niet op zichzelf staat en een achterliggende methode kent is de data driehoek van EDM (Figuur 1), welke in dit artikel zal worden toegelicht.
LINK
Sinds september 2015 is de ‘business rule management wereld’ / ‘decision management wereld’ weer een standaard rijker: The Decision Model and Notation (DMN). De Object Management Group (OMG) heeft deze nieuwe standaard uitgebracht met als doel een standaard taal te creëren om 1) requirements voor beslissingen en 2) de beslissingen zelf te modelleren. De adoptie van DMN heeft een wat lange aanloop gehad, maar begint nu serieuze vormen aan te nemen. Om deze reden brengen wij een vierdelige serie over DMN en het gebruik van DMN uit. In dit deel (deel 2) gaan we in op de basis principes die gelden bij het creëren van een DRD.
LINK