A short presentation summarising the activities of BUas in the Greening Games project, primarily focused on the ideas of 'systemic' or 'theming' of pro-environmental content in video games.
DOCUMENT
Dark rides are archetypal theme park attractions that provide compelling experiences through carefully structured experience designs. In a literature review, we follow and slightly modify Langhof and Güldenberg’s conceptualization of the dark ride experience (DRE) and suggest that the DRE mostly consists of narrative transportation, presence, flow, and emotions. However, to what extent these conceptualizations match actual dark ride supply remains unexamined. Therefore, we evaluate 238 dark rides in the EMEA region on product determinants of the DRE and compare literature-based conceptualizations of the DRE against actual dark ride supply. Findings indicate that dark rides highly vary in terms of storytelling, theming, and pervasive interactivity, thus questioning whether all components of the DRE always apply to the full dark ride spectrum. Proposing the Dark Ride Cube as a dark ride typology, Langhof and Güldenberg’s conceptualization of the DRE is largely confirmed, as well as the currently suggested modifications.
LINK
Ergens halverwege de winkelpassage zijn een man en een vrouw in gesprek. De vrouw draagt een rode winterjas en heeft een vouwfiets aan de hand. De man is gehuld in ruimzittend donker pak met op de revers een zilverkleurig insigne. De vloer strekt zich onder hun voeten uit als een vers geboende ijsbaan. Na een korte woordenwisseling werpt de vrouw vertwijfeld haar handen in de lucht en begint sputterend haar fiets op te vouwen. Nadat de vouwfiets volledig is ingeklapt geeft de beveiliger, die al die tijd bewegingloos heeft staan toekijken, een instemmend knikje en kan de vrouw haar weg richting het station vervolgen.
DOCUMENT