Eerlijke kansen voor alle leerlingen. Differentieer niet op niveau, maar op tijd. PrimaOnderwijs.nl 5,7-8
In het project ‘Zicht op studentontwikkeling’ werken 4 mbo-teams aan Formatief Evalueren (FE). Hiervoor maken we gebruik van de FE-cyclus (Gulikers & Baartman, 2017; zie Figuur 1). Bij FE bespreekt de docent de verwachtingen (leerdoelen en succescriteria) met studenten in fase 1. Vervolgens verzamelt de docent informatie over waar studenten staan in hun ontwikkeling (fasen 2 en 3). Tot slot geeft de docent feedback en wordt bepaald wat passende vervolgstappen zijn in onderwijs en leren.
Meerdere onderzoekscommissies hebben uitgezocht hoe de gang van zaken is geweest bij het faillissement van Icesave , DSB- bank, de Liborfraude bij Rabobank en de steun voor de SNS- bank. In vrijwel alle onderzoeken wordt er veel kritiek geuit op het toezicht van De Nederlandse Bank en in mindere mate ook het ministerie van Financiën. Wordt het niet eens tijd voor een strafrechtelijk onderzoek naar falend toezicht ?
LINK
Reclasseringstoezicht moet zo goed mogelijk worden afgestemd op wat de cliënt nodig heeft. Dat geldt voor de geboden begeleiding, de mate van controle en voor de intensiviteit. In dit project ontwikkelen we in samenwerking met Reclassering Nederland richtlijnen voor het bepalen van de inhoud van reclasseringstoezicht en het toezichtniveau.Doel Het doel is het ondersteunen van de besluitvorming over de invulling van reclasseringstoezicht. Uitgangspunt daarbij is dat de meeste inzet gegeven wordt aan cliënten die dat het meest nodig hebben. Resultaten Richtlijnen voor de inrichting van reclasseringstoezicht en bepaling van het toezichtniveau. Looptijd 01 november 2021 - 31 mei 2022 Aanpak Literatuuronderzoek Interviews met verschillende functionarissen van de reclassering Ontwerpgerichte bijeenkomsten met reclasseringswerkers Downloads en links