1e en 2e alinea column: Het is vakantie. De 'Tomtom', ik bedoel hier dan navigatie systemen mee en niet letterlijk producten van het gelijknamige bedrijf, zal dus best veel gebruikt worden in de vele buitenlanden die Nederlanders per auto en fiets plegen te bezoeken. De TomTom is een eigenaardig ding. Aan de ene kant wijst ie de weg. En dat is gemakkelijk. Aan de andere kant wijst ie doorgaans iedereen dezelfde weg met als gevolg dat één weg heel druk is en de alternatieve routes naar het zelfde reisdoel heel leeg. De tomtom creëert daarmee een bias om met zijn allen dezelfde oplossingen langs de zelfde wegen te zoeken. TomTom live verandert daar niets aan.
LINK
"Internet verandert heel veel: de richting waarin bedrijven zich moeten ontwikkelen, persoonlijk perspectief en ook, bijvoorbeeld, het onderwijs." Frans van der Reep kijkt naar "de as van het richten, inrichten en verrichten" in de digitale wereld. En naar uw "mentale tomtom."
LINK
Samenhang ontbreekt vaak in wijkactieplannen was een van de reacties op de ingeleverde conceptplannen voor de transformatie van kracht- tot prachtwijken. Toch is integraal stedelijk vernieuwingsbeleid wel degelijk mogelijk als het bewonersperspectief centraal staat en vernieuwende vormen van bestuur serieus een kans krijgen.
MULTIFILE
In deze factsheets wordt weergegeven welke apps of sporthorloges gebruikt worden en waarvoor deze wearables gebruikt worden. Ook is er aandacht voor kenmerken van deze groepen en hun tevredenheid over de wearables.
MULTIFILE
1e alinea column: Hoe ziet innovatie in de digital age eruit? Anders dan daarvoor? Is succes van innovatie in de digital age wel voorspelbaar? Bestaat er zoiets als een business logica voor innovatie? Voor echt nieuwe business is dat maar heel beperkt zo. Er zijn geen marktvoorbeelden waar je naar kunt kijken. Concurrenten of collega’s zijn je niet voorgegaan en hoe de klant zal reageren is ook al een verrassing.
LINK
Tijdens de expertmeeting Bewegingsstimulering door apps en online programma’s georganiseerd door het Kenniscentrum Sport heeft Joan Dallinga een presentatie gehouden over de huidige stand van zaken over app onderzoek en uitdagingen waar we voor staan.
DOCUMENT
1e alinea column: Het recente onderzoek naar ‘de zwarte kant van sociale media’ geeft ook weer aan, hoe je er ook over denkt, dat aan sociale media vele kanten zitten. Voor mij aanleiding nog eens een ander aspect bij je neer te leggen, iets wat wellicht zelfs tot wat meer zelfkennis leidt.
LINK
In deze presentatie komen de volgende onderwerpen aan bod: invloed van deelname aan de Dam tot Damloop op werkgerelateerde uitkomsten en het gebruik van apps, sporthorloge en activity trackers onder deelnemers.
DOCUMENT
Tijdens de eHealth themadag georganiseerd op 7 maart 2018 werd aandacht besteed aan resultaten van het Voor iedereen een app?! project. Ook werden een aantal stellingen over sportapps bediscussieerd.
DOCUMENT
In deze workshop werden resultaten van het 'Voor iedereen een app?! project gepresenteerd. Ook werd een discussie gevoerd over de inzet van sport-apps door sportprofessionals aan de hand van stellingen.
DOCUMENT