LINK
This paper reviews the impact of the Covid-19 crisis on the global travel industry, drawing on a survey of businesses in the youth travel sector. It reviews the current and likely future impact of the crisis on different sectors of youth travel, and assesses the prospects for recovery
1. Purpose of the ResearchThe research aims at developing a concept of operations (ConOps) that could connect aviation and all existing and future transport modes into an overall efficient transport network. Such ConOps should provide future passengers with a rapid and seamless travel experience.2. Research design, Methodology or ApproachThis paper describes a ConOps based on an ATM (Air Traffic Management) for a holistic traffic management system. For this purpose, the influences of quality management systems and other organizational facilities on the quality of passenger travel were examined. Various management systems like resources, traffic information, energy, fleet emergency calls, security and infrastructure, and applications such as weather information platforms and tracking systems have been integrated.3. Expected research findingsThe ConOps is intended to pave the way to cross-modal traffic management, in which the preferences of the travellers have a high priority. The first results show that the needs of the passengers can only be met in advance, and the traffic resources can only be used economically through close cooperation and coordination of these management systems and applications with regard to possible synergies and interactions.4. Summary of the originality/contributionTo develop these ConOps, general and traffic management systems next to basic principles of quality management were researched in the literature, which could be summarized in a Total Traffic Management System (TTM). The ATM experience served as a model example. The ConOps can be used as a basis to build a previously non-existing TTM that can be used to manage the future of travelling and future transport modes.
MULTIFILE
Het idee voor Backseat Travellers is ontstaan tijdens een brainstormweekend van docenten en studenten van de Hogeschool van Amsterdam in 2013. In dit weekend is uitgezocht waar op de markt voor vakantiespellen nog ruimte zou zijn. De markt van educatieve spellen voor op de achterbank van de auto bleek nog volledig open te liggen en zodoende is er toen een team gevormd waarmee onderzoek gedaan is naar de mogelijkheden om deze markt te veroveren. Student Media en Informatie Fleur Steiner heeft in 2014 een uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de kansen voor dit product. Op basis hiervan heeft zij een adviesrapport opgeleverd als bachelor-scriptie (http://bit.ly/21NVqBZ) en vervolgens is er van 2014 tot heden gewerkt aan de ontwikkeling van de applicatie. Op dit moment ligt er een MVP (Minimal Viable Product) van de applicatie met diverse games die plaatsbaar is in de appstore en gebruikt kan worden op Android systemen.(https://vimeo.com/96191007). Deze aanvraag is er op gericht om een haalbaarheidsstudie te verrichten naar de mogelijkheden om de internationale markt te veroveren.