Have you ever seen a place transformed beyond recognition? Maybe a local lake dried up, or a treasured tree blew down, leaving an empty space where there was once a landmark. Places change. Landscapes transform because of human intervention and events like extreme weather. Not every change needs to be a loss. But some changes are devastating. Why do we grieve for some losses, and not others? Why does it upset us when a stately local tree is cut down near, but not affect us when an area the size of Cyprus is deforested every year in the Amazon?
MULTIFILE
Environmental advocacy has a difficult position within environmental education (EE) and education for sustainable development (ESD). Proponents of pluralistic approaches to education see advocacy as a form of indoctrination. However, pluralistic education itself can be seen as a form of indoctrination. Its normative assumptions are based on the neo-liberal capitalist values that tend to view environmentalism as a threat to the established norms. In this paper I will argue that environmental advocacy is in fact essential for educating critical citizens capable of addressing sustainability challenges. This argument will be supported by the written reports on the documentary film about the radical environmental movement presented to the students of International Business Management Studies (IBMS) of The Hague University of Applied Science (HHS). This case study will provide an example of how environmental advocacy and the objective of pluralistic education can be reconciled and explore the advantages of combining business education with education for deep ecology. https://doi.org/10.1504/IJISD.2014.066621 https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE
Een zestal lectoren richt het Platform Inzet van Technologie voor Gezondheid en Welzijn op. Het overkoepelende doel van dit platform is doorontwikkeling, adoptatie en duurzame implementatie van reeds ontwikkelde technologie voor (gezondheids)zorg en welzijn. De zorgconsument wordt gezien als belangrijkste gebruiker van eHealth-technologie. Hun wensen staan daarom voorop. Daarnaast spelen huidige en toekomstige zorgprofessionals een belangrijke rol in het behalen van het overkoepelende doel evenals (private) ontwikkelaars van eHealth. Het platform heeft subdoelen geformuleerd op drie gebieden, te weten kennis & onderzoek, onderwijs & praktijk en visievorming & zichtbaarheid. Deze zijn eveneens gericht op de zorgconsument (bijvoorbeeld als het gaat om het verhogen van eigen regie en zelfmanagement), gericht op zorgprofessionals (bijvoorbeeld als het gaat om kwaliteit, doelmatigheid en continuïteit van zorg) en op andere stakeholders zoals bedrijven die technologieën ontwikkelen en willen opschalen. Het platform kent een open karakter. Dit uit zich onder meer in het feit dat uitbreiding van het platform vast agendapunt van de stuurgroep van het platform is, in het actief uitnodigen van relevante stakeholders op diverse bijeenkomsten (zoals inspiratiesessies en symposia) en in het vrij beschikbaar stellen van producten van het platform (zoals een publicatie met best practices and good failures en diverse 'white papers'). Het platform legt nadruk op het delen van kennis over technologie voor gezondheid en welzijn en op afstemming van onderzoekagenda's en ontwikkelingen met collega-platforms en -netwerken. Daarnaast ligt de nadruk op co-creatie met gebruikers van de technologie én op samenwerking met een diversiteit aan partners, waaronder, naast de genoemde zorgconsumenten en hun vertegenwoordigers, kennisinstellingen en private partners. Het eerste jaar wordt gezien als opbouwfase. Hierin wordt het netwerk versterkt, de visie en de plannen aangescherpt en gestart met financiering zoeken voor concrete activiteiten. In de loop van de tijd verschuift de nadruk naar samenwerking in (onderzoeks)projecten. Hiermee zorgt het platform niet alleen voor financiële middelen maar ook voor draagkracht en verbinding tussen partijen voor toekomstige samenwerking.