Het lopende 25-jarige jubileumjaar vormde de aanleiding voor SKC (Stichting voor Kennis en sociale Cohesie) om een verkennend onderzoek uit te zetten naar het functioneren van haar oudste programma, het Mentorproject. Vanuit het lectoraat Jeugd en Samenleving van Hogeschool Inholland hebben wij dit onderzoek verricht. Hoe functioneert het SKC Mentorproject en wat valt hiervan te leren voor schoolse/buitenschoolse activiteiten?
10 tips voor betere studieprestaties door beter te kunnen focussen en minder afleiding toe te laten. Deze tips zijn samengesteld door de onderzoekslijn Studiesucces op basis van wetenschappelijke inzichten uit de cognitieve psychologie, neuropsychologie en onderwijskunde en uit onze eigen onderzoeken naar stress, bevlogenheid en studieprestaties.
Op welke manieren draagt Students4Students bij aan de veerkracht en binding van de betrokken studenten? En wat kunnen we hiervan leren over student peercoaching en de organisatie van een peercoachingsprogramma? In dit rapport presenteren we de opbrengsten van het onderzoek 'Ondersteuning Studentwelzijn', een gezamenlijk onderzoeksproject van het lectoraat Jeugd en Samenleving en het lectoraat Diversiteitsvraagstukken en een deelproject van het Inholland-brede onderzoeksconsortium Welzijn en Binding.