The present invention refers to an autonomous road transport system based on autonomous vehicles operating similarly to trains on railways. In this system, a regular road vehicle, such as a car, bus or truck, can be properly equipped with sensors and computers to drive itself, guided by virtual tracks from one station to another. A virtual railroad is built from a set of stations connected by virtual rails. Virtual rails can be any type of technique or equipment capable of guiding the vehicle through the center of the road autonomously, such as advanced mapping and location techniques. The stations serve as a starting and stopping point for vehicles.
DOCUMENT
Twitter is onder de Nederlandse topsporters aan een opmars bezig. Toch komt er regelmatig een verhaal bovendrijven waarbij het helemaal mis gaat. Vooral Ryan Babel weet de gemoederen goed bezig te houden. Eerder moest hij stoppen met twitter toen hij door de club een verbod kreeg opgelegd, omdat hij de trainer bekritiseerde. Inmiddels is hij weer begonnen en hangt hem meteen een schorsing boven het hoofd wegens kritiek op scheidsrechter Howard Webb. Aan het begin van dit jaar was het Ajacied Gregory van der Wiel die veel negatieve publiciteit scoorde naar aanleiding van zijn tweets. Destijds schreef ik in een blog dat dit kinderziekten zijn en dat er wel degelijk sprake kan zijn van toegevoegde waarde voor sporter een sportorganisatie. Ook in het bedrijfsleven gaat het wel eens mis, zoals bij de Drentse politiechef die herhaaldelijk in de fout is gegaan en zelfs werd ontslagen. In plaats van twitterverboden lijkt het mij beter om individuele misstanden aan te pakken en ondertussen zoeken naar antwoord op de vraag: hoe kan Twitter van meerwaarde zijn voor een topsporter?
LINK
In juni 2014 heeft het Bestuur van Rijkswaterstaat aan het Programma Strategische Verkenningen gevraagd een designsessie te organiseren voor de Groepsraad van Rijkswaterstaat. De designsessie moet antwoord geven op de vraag: ‘hoe kan die nieuwe wereld van big data, veranderende mobiliteit, transformatie van de netwerken en een duurzame leefomgeving er fysiek uit zien? En hoe werken we samen in die nieuwe wereld?’ Ter voorbereiding van deze sessie is aan 10 personen, met verschillende expertises, gevraagd een essay te schrijven. Martijn de Waal (onderzoeker Citizen Empowerment aan de HvA) leverde een bijdrage.
MULTIFILE