De uitingen van de crossmedia dringen zich steeds nadrukkelijker aan ons op. Een toenemend aantal crossmedia diensten en producten doet een beroep op onze aandacht en financiën: van interactieve televisieprogrammas op websites, tot themakanalen op mobiele apparaten, fysieke bijeenkomsten van online communities, en virtuele werelden waarin wordt gehandeld, gestolen en waarin je echte schulden kan maken. Oude en nieuwe media vinden elkaar in IPTV en podcasts. Traditionele spelers worden links en rechts ingehaald door creatieve pioniers en actieve consumenten die zich niets aantrekken van bestaande marktverdelingen en gevestigde namen. De ene baanbrekende dienst valt over de andere innovatie heen: nog maar net gewend aan het bloggen of iedereen slaat aan het twitteren. Zelfs een achteloze journaalkijker kan de hysterische taferelen die hiermee soms gepaard gaan niet ontlopen, blijkens de nieuwe introductie van een oud apparaat zoals de telefoon: de iPhone.
Valuation of heritage buildings is usually performed by architectural-historical experts, who use a typology of heritage values based on conservation philosophy. Increasingly, social and spirituality values are included in heritage assessment frameworks.What happens to valuation systems when external events influence the chances of survival of heritage buildings, such as earthquakes induced by gas extraction in the Netherlands? While the mining company uses a narrow economic perspective on value, the public fears for loss of character of their historic towns. New safety regulations constitute a new and even stronger threat to heritage buildings. Recently, a heritage assessment framework was published, to help with value assessments in the affected region. In this paper, we compare experts’ and laypersons’ values by analyzing the new assessment framework as well as public documents. We conclude that heritage value assessments should incorporate social values, including memories and symbolic meanings, to create a balanced valuation system.
Outdoor fitness is een nieuwe sportvorm binnen de Nederlandse sportinfrastructuur die vijf jaar geleden in Nederland is ingevoerd. Het is een relatief nieuwe trend, over de meerwaarde en het gebruik is nog weinig bekend. In opdracht van DSP-groep is een beeld geschetst van de huidige situatie van het fenomeen in Nederland. Beleidsmakers hebben behoefte aan helderheid over de functie en het gebruik van outdoor fitness. Onderzoeksvraag: Hoe ziet het fenomeen outdoor fitness er in Nederland uit, wat is de meerwaarde en onder welke condities en voor wie kan het concept in Nederland succesvol zijn?