Afscheidsrede uitgesproken door prof. dr. Eveline Wouters, lector Health Innovations and Technology, Fontys Hogeschool en hoogleraar Succesvolle technologische innovaties in de zorg, Tilburg University op 10 januari 2025
DOCUMENT
Insufficient physical activity presents a significant hazard to overall health, with sedentary lifestyles linked to a variety of health issues. Monitoring physical activity levels allows the recognition of patterns of sedentary behavior and the provision of coaching to meet the recommended physical activity standards. In this paper, we aim to address the problem of reducing the time consuming process of fitting classifiers when generating personalized models for a coaching application. The proposed approach consists of evaluating the effects of clustering participants based on their walking patterns and then recommending a unique model for each group. Each model consists of a random forest classifier with a different number of estimators each. The resulting approach reduces the fitting time considerably while keeping nearly the same classification performance as personalized models.
DOCUMENT
ICT is veel meer dan een hulpmiddel bij onderwijs en opleiding: zij provoceert een voortdurend nieuwe kijk op de essentie van leren en daarmee ook op het leraarschap. Opvallend is dat ICT in onderwijs penetreert nog voordat er enig model of theorievorming over haar bijdrage gevormd is; dat is pragmatisch en opportunistisch. Sterker nog: als we achteraf kijken naar hervormingen van onderwijsopvattingen, dan worden ze vaak aangedreven door technologische innovaties op dat moment: de entree van de boekdruk, telecommunicatie, computersystemen en virtuele realiteit. Binnenkort zullen we ingrijpende invloeden zien vanuit de biotechnologie, genetische modificatie, nanotechnologie etcetera. De huidige stap van laptop naar het veelkunnende mobieltje is er slechts één van de lange rij ICT-hulpmiddelen die er nog aan gaan komen. Als we de trend van ICT in onderwijs doortrekken, dan valt te verwachten dat 'mobiel leren' vooral zal leiden tot 'ubiquitous learning': overal- en voortdurend leren. Het begrip 'learning by heart' krijgt opnieuw betekenis: niet alleen het 'van buiten' leren, maar het opbouwen van een relatie met het onderwerp dat je bestudeert. De persoon van de docent wordt nog belangrijker dan hij nu al is. Mobiele communicatie gaat haar eerste vruchten afwerpen bij het 'voortdurend leren' van de docent. Het mobieltje en de on-line PDA gaan hierin een cruciale rol spelen. De Fontys lerarenopleidingen nemen met enthousiasme deze voortrekkersrol op zich. Het lectoraat Educatieve Functies van ICT begeleidt docenten en promovendi hierbij.
DOCUMENT