English:In the Netherlands female entrepreneurs and women in tech have structurally less opportunities than men. The latest numbers from October 2020 show that only 1 percent of all venture capital went to female entrepreneurs. The percentage of non-white entrepreneurs that received financing is even below 1 percent. Remarkable numbers if we look at the demographics of the Dutch population and a clear signal that bias is a structural problem in financing start-ups. Additionally, there remains an underrepresentation of women at all levels in the tech industry.As part of the Rise project, this whitepaper will focus on the question ‘What needs to be done in the coming years to improve the position of female entrepreneurs and women in tech? Building on an expert session, a review of annual reports and a short survey amongst a selected group of support organizations, we focus on the Amsterdam Metropolitan Area (MRA) and show a clear trend towards ‘women only’ programs for female entrepreneurs and an increase in the support structures for female tech workers. In this report, the results of a baseline analysis for the state of the field for Female Entrepreneur and Women in Tech in the Amsterdam Metropolitan Area will be presented by the professorship of Entrepreneurship from the Amsterdam University of Applied Sciences (AUAS).--Dutch:WOMEN Inc., HvA en We Rise hebben een rapport geschreven over de positie van vrouwelijke ondernemers en vrouwen die werken in de tech-sector. Er is onderzocht wat er momenteel wordt gedaan om de positie van vrouwelijke ondernemers en vrouwen in tech te ondersteunen en wat er de komende jaren kan veranderen om dit te verbeteren.
DOCUMENT
Entrepreneurship is a viable income-generating option for refugee women. Entrepreneurial work can bypass limits placed on work permits, obstacles in the formal economy, and familial responsibilities. Critical to success is access to and attainment of social capital, but women entrepreneurs are frequently hampered by gender and cultural biases. Due to such limitations, they face difficultly in attaining bridging and linking capitals, which are necessary for gaining access to support networks and target markets within a host society. Non-governmental organisations (NGOs) play a crucial role in enabling refugees to access support and social capital. NGOs become an instrumental component for women refugees to develop business plans, navigate host country laws and practices, access resources for start-ups, and gain mentorship. However, the types of support available are often NGO-specific, which restricts their applicability. Despite intermittent, beneficial encounters encouraged by NGOs, the long-term impact is questionable due to the variability and inconsistency of service offerings.
DOCUMENT
This article investigates possible pathways of habitus change by informal tourism entrepreneurs in Thailand. Bourdieu's concept of habitus is depicted as a person's understanding of the world. Do people adapt their worldview in response to only external stimuli? Through ethnographic fieldwork including participant observations and active semi-structured interviews with 53 participants, this paper identifies a classification of four modes of habitus adaptation: (1) Understanding and appreciating the field and its conditions, (2) Challenging core beliefs systems, (3) Applying a practical sense to ‘objective possibilities’, and, (4) Challenging non-reflective dispositions. We argue that charting the modes of habitus adaptation could help policymakers understand the change processes of informal entrepreneurs in the tourism sector and their willingness to change.
MULTIFILE
Ongelijke behandeling bij financieringsaanvragen en daarmee beperkte toegang tot financiering is voor vrouwelijke founders de belangrijkste barrière om te internationaliseren. Investeerders stellen vaak hun belang boven dat van de ondernemer en hebben een conservatieve insteek waar het gaat om investeren in bedrijven van vrouwelijke founders die internationaal willen groeien. In een vraagarticulatieproces gaven vrouwelijke founders aan dit als remmend ervaren: investeerders zouden vaak ‘een korte termijn visie hebben, en op vernuftige wijze, founders uit hun eigen bedrijf te ‘ontslaan’ en zelf verder gaan met het concept’. Dit vroegtijdig ‘ontzielen’ van bedrijven heeft op de lange termijn een averechts effect omdat deze bedrijven vaak niet succesvol blijken. Er is behoefte aan: 1. Inzicht in.de belangen van investeerders versus die van vrouwelijke founders 2. Meer bewustwording hoe er wordt aangekeken en omgegaan met vrouwelijke founders Daarom onderzoeken we: • De motieven van vrouwelijke ondernemers om internationaal te groeien • De knelpunten die zij ervaren bij het zoeken naar financiering/investeringen voor internationale groei • De motieven en belangen van investeerders om in vrouwelijke founders te investeren om de volgende onderzoeksvraag te beantwoorden: In hoeverre bestaat er een kloof tussen de belangen van vrouwelijke founders en die van investeerders? En daarmee : 1. Inzicht te ontwikkelen in de door vrouwelijke founders ervaren mismatch tussen hun belangen en die van investeerders 2. Een consortium voor een vervolgtraject te ontwikkelen dat voortbouwt op inzichten uit dit onderzoek om bovengenoemde mismatch op te lossen, 3. bijvoorbeeld door ontwikkeling van een "Gender due dilligence" met daarin nieuwe criteria die recht doen aan internationaliseringsambities van vrouwelijke founders. We sluiten aan bij de Kennis en Innovatieagenda van de missie Maatschappelijke Verdienvermogen en bouwen voor op eerder onderzoek van het HvA-brede lectoraat Entrepreneurship-. Het consortium bestaat uit Hogeschool van Amsterdam, Van Weerden BV en vertegenwoordigers van vrouwelijke ondernemersnetwerken, investeerders en investmentcoaches