Within paediatric palliative care, it is essential for families and providers to have open, equal, and trusting relationships. In practice, however, building relationships can be challenging. Investing in better understanding the differences in each other's frames of reference and underlying values seems important. Wonder Lab practices provide a space to explore these differences by focusing together on life phenomena in curious and Socratic ways. Wonder Labs were organised with parents, healthcare professionals, and students involved in Dutch paediatric palliative care. The aim of this study was to develop an understanding of how participants experienced participating in Wonder Labs. We conducted twenty in-depth interviews with Wonder Lab participants and used inductive thematic analysis for data interpretation. Five themes were identified: Slowing down, Appreciating stories, Becoming vulnerable, Opening up and diving in, and Reframing perspectives. Participating in Wonder Labs allowed mothers, healthcare professionals, and students to contribute to deepening experiences and gain an expanded understanding of what is at play in caring for children with life-limiting and life-threatening conditions. Through working in pluralised groups, frames of reference and understandings complemented each other and could change. Participants often adopted a more open attitude towards others involved in care after participating and adapted day-to-day practices. Deliberating within paediatric palliative care on sensitive issues and their underlying personal and professional beliefs and values must be part of working together, without specific care situations being the catalyst. This may foster the mutual understanding needed in searching for quality of life, death, and bereavement.
MULTIFILE
In this article, we call for a critical reflection on the lens that we adopt when researching journalism and communication. Adopting a lens of wonder can enhance our ability to consider the rich diversity that can be found in the field. Through a variety of research projects, we show how through wonder we cannot only understand how journalism is becoming but also make space for “becoming with”: we show how we are complicit in journalism’s future. Focusing on the paradoxical nature of journalistic practices as something we learned from our work with journalists, we illuminate and open up the much-at-onceness of journalistic life.
DOCUMENT
http://dx.doi.org/10.14261/postit/57C5C531-365C-4639-8E97DF9B1EF596A9In 2015 and 2016, Saxion University of Applied Sciences organized the 2nd and 3rd edition of the Regional Innovation and Entrepreneurship Conference (RIEC).This paper will in an overall and outlining way describe why the phenomenology of wonder and wonder-based approaches can become doorways for understanding the existential and ontological dimensions of entrepreneurship teaching.
MULTIFILE
Er vindt een grootschalige technologische transformatie plaats, waarbij gebouwen en gebouwonderdelen steeds ‘slimmer’ gemaakt kunnen worden. Echter, deze technologische vooruitgang gaat gepaard met een verandering, niet alleen in de manier waarop gebouwen functioneren, maar ook in de manier waarop deze ontwikkeld en gebouwd worden. Naast grote technologische veranderingen vinden er ook invloedrijke maatschappelijke veranderingen plaats, vergrijzing en een grotere grijze druk zijn daar twee van. Dit project wil een interactief bouwdeel ontwikkelen wat mensen met dementie helpt langer zelfstandig thuis te wonen. Hiervoor is het ondersteunen van de zelfstandigheid belangrijk voor de quality of life van deze groep. De te ontwikkelen interactieve woonkamer heeft als doel om te ondersteunen en stimuleren bij ADL, mobiliteit en oriëntatie. Deze interactieve woonkamer wordt ontwikkeld door verschillende MKB partijen die technologie hebben die op een of andere manier een bijdrage kan leveren aan het bovenstaande doel. Daarnaast zijn de HAN, HvA en TU/e betrokken als kennispartners bij het project. Het doel is om een aanpak voor de ontwikkeling van interactieve bouwonderdelen en één innovatieve en interactieve ruimte (de interactieve woonkamer) in twee living labs te testen. Het eerste living lab zal als technische test dienen waarin het eerste prototype verbeterd kan worden. Het tweede living lab zal zijn in DrieGasthuizenGroep, waar een tweede prototype geïnstalleerd wordt en waar de reactie, acceptatie en effect op bewoners, zorg en mantelzorg bekeken kan worden. Deze publieke partner wordt betrokken bij het gehele design proces, zodat de input en behoeften van deze verschillende stakeholders al vroeg in het proces ingebracht worden. Dit iteratieve proces zal uiteindelijk niet alleen leiden tot een interactieve woonkamer die beter bij de behoefte van de gebruiker aansluit, maar ook tot een betere acceptatie bij implementatie in de praktijk.
Het Verwonderpaspoort is een speelse online omgeving die de verbinding legt tussen verschillende educatieve locaties in Leiden zoals Naturalis, Technolab en Junior Science Lab. Op dit moment blijkt dat de leerlingen voor wie het Verwonderpaspoort is bedoeld op een gegeven moment afhaken: de online omgeving biedt te weinig nieuwe interacties of content om te blijven terugkomen. Hierdoor leren zij ook geen nieuwe dingen meer en neemt de impuls om in het echt één van de locaties te bezoeken af. Deze vraag over retentie van gebruikers speelt breder in de creatieve industrie. Het produceren van meer content gaat vaak samen met hoge ontwikkelkosten in tijd en geld. Er is behoefte aan meer inzicht in manieren om de betrokkenheid hoog te houden zonder steeds meer content te moeten ontwikkelen. De belangrijkste twee vragen in deze aanvraag zijn dan ook: 1) hoe kunnen we leerlingen motiveren om terug te komen naar de Verwonderpaspoort en de fysieke omgeving op lange termijn en 2) hoe kan dit op een kosteneffectieve manier gerealiseerd worden?
To what extent does receiving information about either popular attractions or less-visited at-tractions, presented as “highlights” of the city, influence the movement of tourists to popular or less-visited attractions, and how does this differ by information channel through which the information is presented? To what extent does receiving information about either popular attractions or less-visited at-tractions, presented as “highlights” of the city, influence tourists’ experience, including their evaluations of the destination, their visit as a whole, and the specific information channel they received, and how does this differ by information channel through which the information is presented? What implementation models and financing mechanisms are available for DMO’s to spread tourists using the information channels tested, contingent on their effectiveness as measured by the previous experiment?Societal issueDestination Management Organisations (DMOs) are looking for interventions that effectively discourage tourists from visiting crowded hotspots and entice them to visit less crowded locations. Interventions like changing infrastructure, charging entrance fees and re-serving site access are either too expensive, too invasive or politically controversial. It is much easier to intervene on tourists' behaviour by informing them about alternatives.Collaborative partnersNHL Stenden, Travel with Zoey, Amsterdam and Partners, Wonderful Copenhagen, Mobidot.