Deze casestudie geeft inzicht in verschillende soorten kennis die kenmerkend zijn voor applied design research. Er wordt onderscheid gemaakt tussen kennis over de huidige situatie, over wenselijke alternatieven en over effectieve oplossingen om daar te komen. Ofwel, kennis hoe het is, kennis over hoe het kan zijn en kennis over hoe het zal zijn als we effectieve oplossingen toepassen. Elk van deze soorten kennis heeft andere kwaliteitscriteria.
DOCUMENT
Deze publicatie richt zich vooral op het concept Design Based Research,gezien vanuit het perspectief van de bijna 40 lectoren die de hogeschool rijk is. Dit lectoratenoverzicht kan worden beschouwd als een atlas of reisgids waarmee de lezer een route kan afleggen langs de verschillende lectoraten. De lectoraten die actief zijn op het gebied van de Service Economy worden beschreven in hoofdstuk 2. De lectoraten die actief zijn op het gebied van Vitale Regio worden beschreven in hoofdstuk 3. De lectoraten die actief zijn op het gebied van Smart Sustainable Industries worden beschreven in hoofdstuk 4. De lectoraten die actief zijn op het gebied van de hogeschoolbrede thema’s Design Based Education en Research worden beschreven in hoofdstuk 5. Tenslotte wordt er in hoofdstuk 6 een eerste aanzet gedaan om één of meer verbindende thema’s of werkwijzen te ontdekken in de aanpak van de verschillende lectoraten. Het is niet de bedoeling van deze publicatie om een definitief antwoord te geven op de vraag wat NHL Stenden precies bedoelt met het concept Design Based Research. Het doel van deze publicatie is wel om een indruk te krijgen van wat er allemaal gebeurt binnnen de lectoraten van NHL Stenden, en om nieuwsgierig te worden naar meer.
DOCUMENT
The Internet and computers increasingly determine our daily lives. This goes for almost everyone in the Netherlands. Still, it is mostly teenagers who are well informed on how to use all the possibilities of new technologies. They are building a digital world of their own that parents usually know very little about. This booklet intends to inform teachers, parents and other interested parties on what teenagers are actually doing online and how important it is to keep abreast of the new developments that the Internet and computers bring into their world. On the basis of research into these issues in the Netherlands and abroad we attempt to indicate what the digital world of teenagers looks like and how it differs from that of grown-ups. What do they do, exactly, and why? We also look into teenagers’ ICT behaviour and into dangers and abuse of the Internet. Moreover we provide tips for parents and teachers on how to handle certain phenomena. This book does not pretend to provide an exhaustive overview of the digital world of teenagers. It is focused on some important characteristics and parts of that world. It reports on research of the INHOLLAND Centre for eLearning into various aspects of ICT behaviour among teenagers. The research was undertaken in the spring of 2006, focusing mainly on texting, networking, gaming, dangers and abuse on the Internet and the digital relation between school and the home. Ultimately we are especially concerned with the question of what teenagers really learn in their digital world, and how education can profit. This book also addresses that issue.
DOCUMENT
Social issues are becoming increasingly pressing. From dementia to climate change to corona; we as people, citizens, residents and city users - through our own experience or otherwise - have a sense of them. However, truly understanding and addressing these issues is difficult because there is no single owner. Everything is related, intertwined and also changing. Getting an overview and deciding together on necessary steps proves difficult. Complex issues thus become orphaned. Design and more specifically co-design - creative collaboration with others - is increasingly seen as a possible approach to these such issues and collaborations because it can deal with complexity and uncertainty, is optimistic and investigative in nature. With a co-design approach, we can find a shared desire and with that we connect with each other. By then searching together for mechanisms that can lead to the desired values, we gain insights on how to tilt a problematic situation. That enables us to imagine alternative futures. These help us on our way to a better, greener and more social world and social change.
DOCUMENT
Design en onderzoek zijn twee kennisgebieden die elk hun eigen tradities, methoden, standaarden en praktijken hebben. Deze twee werelden lijken behoorlijk gescheiden, waarbij onderzoekers onderzoeken wat er is en ontwerpers visualiseren wat er zou kunnen zijn. Dit boek slaat een brug tussen beide werelden door te laten zien hoe design en onderzoek geïntegreerd kunnen worden om een nieuw kennisveld te ontwikkelen. Dit boek bevat 22 inspirerende beschouwingen die laten zien hoe de unieke kwaliteiten van onderzoek (gericht op het bestuderen van het heden) en ontwerp (gericht op het ontwikkelen van de toekomst) gecombineerd kunnen worden. Dit boek laat zien dat de transdisciplinaire aanpak toepasbaar is in een veelheid van sectoren, variërend van gezondheidszorg, stedelijke planning, circulaire economie en de voedingsindustrie. Het boek bestaat uit vijf delen en biedt een scala aan illustratieve voorbeelden, ervaringen, methoden en interpretaties. Samen vormen ze het kenmerk van een mozaïek, waarbij elk stukje een deel van het complete plaatje bijdraagt en alle stukjes samen een veelzijdig perspectief bieden op wat toegepast ontwerponderzoek is, hoe het wordt geïmplementeerd en wat de lezer ervan kan verwachten.
DOCUMENT
Academic design research often fails to contribute to design practice. This dissertation explores how design research collaborations can provide knowledge that design professionals will use in practice. The research shows that design professionals are not addressed as an important audience between the many audiences of collaborative research projects. The research provides insight in the learning process by design professionals in design research collaborations and it identifies opportunities for even more learning. It shows that design professionals can learn about more than designing, but also about application domains or project organization.
DOCUMENT
This investigation explores relations between 1) a theory of human cognition, called Embodied Cognition, 2) the design of interactive systems and 3) the practice of ‘creative group meetings’ (of which the so-called ‘brainstorm’ is perhaps the best-known example). The investigation is one of Research-through-Design (Overbeeke et al., 2006). This means that, together with students and external stakeholders, I designed two interactive prototypes. Both systems contain a ‘mix’ of both physical and digital forms. Both are designed to be tools in creative meeting sessions, or brainstorms. The tools are meant to form a natural, element in the physical meeting space. The function of these devices is to support the formation of shared insight: that is, the tools should support the process by which participants together, during the activity, get a better grip on the design challenge that they are faced with. Over a series of iterations I reflected on the design process and outcome, and investigated how users interacted with the prototypes.
DOCUMENT
Economische impact World Rowing Championships 2014 Van 24 tot 31 augustus 2014 vond op de Bosbaan in Amsterdam de World Rowing Championships (WRC) plaats. Met het oog op de verdere ontwikkeling van het evenement wil de World Rowing Federation (FISA inzicht krijgen in de economische impact van dit evenement. Zij heeft de Hogeschool van Amsterdam in samenwerking met Hogeschool Inholland en Sport2B gevraagd hier onderzoek naar te doen. Daarnaast heeft de FISA enkele aanvullende vragen geformuleerd over de tevredenheid van bezoekers en vrijwilligers. Bezoekers Het bezoekersaantal wordt geschat op 40.000, waarvan 30.000 unieke bezoekers. Buitenlandse bezoekers besteedden gemiddeld 77 euro per dag, Nederlandse bezoekers 27 euro en Amsterdamse bezoekers 20 euro. De bezoekers waren goed voor 28.500 overnachtingen in de dagen rondom het evenement. De totale bestedingsimpuls gerealiseerd door bezoekers bedroeg 3,1 miljoen. Deelnemers In totaal namen 1.800 atleten en begeleiders deel aan het evenement. Conservatief geschat gaven de deelnemers gemiddeld 25 euro per dag uit. De totale additionele uitgaven van atleten en begeleiders komen daarmee op 534.000 euro. In totaal waren de atleten goed voor 19.500 overnachtingen. De totale uitgaven voor de accommodatie komen daarmee op meer dan 2 miljoen euro. Zes nationale teams hebben als voorbereiding op WRC in juni deelgenomen aan de International Rowing Regatta Amsterdam (IRRA), dit genereerde een lokale economische impact van 149.000 euro. De totale bestedingsimpuls gerealiseerd door deelnemers bedroeg 2,7 miljoen euro. Organisatie en media Het saldo van in- en uitgaande geldstromen veroorzaakt door de organisatie en de media bedroeg 0,8 miljoen euro. De totale directe en indirecte economische impact: 9,2 miljoen euro.
DOCUMENT
Design In our modern world, we are constantly confronted by challenges of a societal, ecological, organisational, strategic or cultural nature. These so-called wicked problems are difficult to define and even harder to solve, often requiring feats of collaboration. Design, Play, Change is a Design Thinking book and game created for managers, entrepreneurs, trainers, coaches, educators and students who want to develop innovative ideas for future change within and between their teams or organisations. In short, this book is the active agent that can be used to theorise, restructure and overcome challenges we face on a daily basis. Play Crafted both for experts in Design Thinking and for those just getting started, Design, Play, Change will explain the theory behind designing as well as demonstrate how to think, act, create and feel like a designer. With 40 method cards, spanning across different critical roles like the Creator, Emphatiser, Thinker and Maker, the book presents an extremely accessible and fun way of examining complex contemporary challenges with a light-hearted outlook. Regardless of what challenge needs to be overcome, this collaborative game creates a shared vision of the challenge at hand while also generating inspiring insights, fresh ideas and productive activities. Above all, Design, Play, Change is inspirational, energising and fun for you and the whole team playing along with you. At it’s core, Design, Play, Change teaches readers and players a practical way of reframing, envisioning and evaluating their challenges and ideas, addressing them like a designer would in a collaborative game format. Design, Play, Change is a game and a book and is avaliable here: https://www.bispublishers.com/design-play-change.html
DOCUMENT