At the present time, nearly all Dutch nursing schools are searching for suitable ways to implement technology-based healthcare in their curriculum. Some Universities chose elective education, others a mandatory solution. Several studies were executed to determine competencies needed by nurses in order to work with technology-based healthcare. In 2016 a nationwide new curriculum for nurses has been published. Providing technology-based healthcare is included under the core competencies of this new curriculum. All baccalaureate nursing educational institutes must implement this new curriculum at the start of 2016 which will have a huge impact on the implementation of technology-based healthcare in the education programs. In the future, technology centers from Universities will collaborate and specialize, partner with technology companies and crossovers between information and communication technology and healthcare education will be expanded.
Nieuwe wetgeving voor jeugdzorg in Nederland heeft geleid tot de implementatie van teams, die geïntegreerde eerstelijns jeugdzorg bieden. Belangrijke doelen van de nieuwe Jeugdwet waren meer geïntegreerde, tijdige zorg en minder gebruik van intensieve vormen van zorg. Het doel van dit onderzoek was het bestuderen van veranderingen in het gebruik van jeugdzorg in de tijd en de rol van nieuw ingevoerde wijkgerichte ondersteuningsteams hierin. Patronen van jeugdzorggebruik veranderden naar meer lokaal geleverde primaire jeugdzorg, iets minder gespecialiseerde en iets meer residentiële jeugdzorg. Bovendien nam het jeugdzorggebruik onder jongere kinderen toe in de tijd. Deze trends komen deels overeen met de trends die de Jeugdwet beoogt. Er is weinig bewijs gevonden voor de rol van specifieke teamkenmerken op veranderingen in jeugdzorggebruik in de tijd.
MULTIFILE