1e alinea column: De grote beweging via ketenomkering naar customer self care en bottom-up self assembled teaming is zich snel aan het voltrekken. De klant neemt het initiatief en Tofflers prosumership wordt zichtbaar. Het aantal business voorbeelden wordt snel groter, al gaat het om je auto zelf samenstellen, onderdelen bestellen, 3D printing, zelfroosteren, civil journalism, klanten die restaurants recenseren, tracking &tracing van de post, medische zorg. Neem Qlinx als open architectuur in combinatie met bijvoorbeeld Twitter, dat laat goed zien wat dit kan gaan betekenen voor de dynamiek op de arbeidsmarkt. Wolfram-alpha toont de potentie van het semantic web. In bijvoorbeeld Share2Start - power of the open mind zien we de kracht van crowdfunding en het begin van ‘financials 2.0’. Deze sites laten goed zien welke richting het uitgaat.
LINK
Waarom gaat de stad op slot voor bouwlogistiek? Hoe gaan slimme bouwers hiermee om? Wat kan samenwerking in bouwhubs betekenen? Wat moet je als jonge bouwprofessional weten over bouwlogistiek? Walther Ploos van Amstel geeft in zijn Action Track tijdens Future Builders Day antwoord op deze vragen en zoveel meer.
YOUTUBE
Track the Talent is een beschrijving van een methodiek van Stichting Stedelijk Jongerenwerk Amsterdam en Stichting Hart voor Amsterdam. De beschrijving is uitgevoerd door Youth Spot, een samenwerkingsverband tussen SJA en de Hogeschool van Amsterdam. In het kader van dit project werden twee groepen rechtstreeks met elkaar verbonden: een groep kansarme jongeren die net niet of net wel klaar waren met school en een groep bedrijven die op zoek waren naar nieuwe werknemers. De jongeren gingen op bezoek bij de bedrijven, kregen er trainingen, deden er proefsollicitaties en kregen soms een stage/baan aangeboden. Als afsluiting van de trainingen kregen ze een certificaat.
DOCUMENT