In zijn inaugurele rede gaat Bert Plomp in op het belang van praktijkgericht onderzoek voor de verdere ontwikkeling en implementatie van zonnestroom en op het gebruik van zonnestroom voor schoon en stil vervoer en mobiliteit. Ook de ambities van het lectoraat en de hoofdlijnen en speerpunten van het onderzoek komen aan bod en de relaties met het onderwijs, het regionale bedrijfsleven en lopende projecten
DOCUMENT
Technologie speelt een onmiskenbare en steeds groter wordende rol in de retail. Niet langer is de invloed ervan beperkt tot de logistieke processen zoals voorraadbeheer en financiële processen zoals kassabeheersystemen, maar technologie is ook steeds prominenter aanwezig in de directe dienstverlening aan de consument. Bij zaken als personalisatie, het creëren van klantbeleving en klantloyaliteit is technologie steeds meer zichtbaar aanwezig, zowel online als offline. Echter, de introductie van nieuwe technologie in de retail gaat langzaam. Redenen hiervoor zijn onder andere: de overdaad aan keuze aan nieuwe technologieën, de soms benodigde grote investeringen, de technologie is niet altijd uitontwikkeld, de onzekerheid over effecten op de werkelijke omzet en een zeker conservatisme bij de retailer (“ik heb dat niet nodig”).
DOCUMENT