Blended face-to-face and Web-based treatment is a promising way to deliver cognitive behavioral therapy. Since adherence has been shown to be a measure for treatment’s acceptability and a determinant for treatment’s effectiveness, in this study, we explored adherence to a new blended smoking cessation treatment (BSCT).
MULTIFILE
Background Elder abuse is a worldwide problem with serious consequences for individuals and society. To effectively deal with elder abuse, a timely identification of signals as well as a systematic approach towards (suspected) elder abuse is necessary. This study aimed to develop and test the acceptability and appropriateness of ERASE (EldeR AbuSE) in the emergency department (ED) setting. ERASE is an early warning tool for elder abuse self-administered by the healthcare professional in patients ≥ 70 years.
MULTIFILE
Background and aim: Moderate preterm (MP) birth is associated with an increased risk of developmental problems. However, post-discharge support for this group is scarce. The aim of this study was to evaluate the feasibility of a post-discharge parenting program (TOP program) for MP infants. Three feasibility dimensions were evaluated (1) recruitment capability and compliance, (2) intervention acceptability, and (3) limited efficacy testing. Methods: A group of MP infants with a gestational age (GA) between 320/7‐346/7 weeks and their parents received six home visits by a TOP interventionist until 6 months corrected age (CA). A pre-posttest intervention design with quantitative and qualitative measures was used. Recruitment capability and compliance, acceptability, and satisfaction with the intervention were evaluated using a questionnaire, checklists, interviews, and a focus group. Infant socio-emotional development, parental distress, self-efficacy, and reflective functioning were measured with questionnaires. Observation measurements were used for infant motor development and parental sensitivity. Results: Thirty-two families completed the six home visits. The satisfaction rate (scale 0–10) was remarkably high (Mean 9.4, range: 8–10). Parents reported that the program was suitable, enhanced their understanding of their infants' developmental needs, and increased their self-efficacy. The infants showed age-appropriate motor and socio-emotional development post-intervention. Parental self-efficacy, reflective functioning, and sensitivity improved from pre to post intervention, with small to large effect sizes. Conclusion: The study demonstrated high compliance, acceptability, and satisfaction with the TOP program for MP infants with promising infant and parent outcomes. This study contributes to the preparatory work prior to a larger scale evaluation and dissemination.
In dit project wordt onderzocht hoe je burgers niet alleen kunt betrekken maar ook aan het roer kunt zetten bij de invulling van de ambitieuze doelstelling om als stad energieneutraal te worden.Een Positive Energy District (PED) brengt alle elementen van de energietransitie samen op een locatie: energieopwek, energieopslag, energiegebruik, energiebesparing, balancering en transport. Ontwikkeling, eigenaarschap en acceptatie van dit nieuwe socio-technische arrangement zijn onderwerp van het onderzoek. In het nieuwe speelveld komen volgens Grunneger Power niet 2 helften, maar drie helften bij elkaar: burgers, bedrijfsleven en overheden. Wij menen dat er nog een vierde belangrijke speler is: kennisinstellingen. Dit betekent dat een transdisciplinaire benadering van het onderzoek gewenst is, waarin het centrale thema wordt benaderd vanuit verschillende disciplines enerzijds en diverse maatschappelijke stakeholders anderzijds.In het onderzoek wordt een aanpak ontwikkeld die aansluit bij de beleving van gewone burgers. De aanpak identificeert concrete stappen die burgers kunnen nemen en benoemt randvoorwaarden die borgen dat zij daartoe ook de ruimte krijgen. Deze randvoorwaarden hebben onder meer betrekking op het beleid van de gemeente, de manier waarop het PED, inclusief technische en sociale aspecten, wordt ingericht, welke oplossingen bedrijven aanbieden, en tenslotte hoe de lokale energiebeweging en hun achterban optimaal bij het PED betrokken kunnen worden.De ontwikkeling van de City Vision 2050 in WP1 begint met het betrekken van burgers: 'Launching a co-creation process, engaging stakeholders and citizens from the very beginning. This can facilitate the early identification of social barriers and foster future acceptance of the changes.' Ook in de 'Follower Cities' is dit het geval: 'Citizen and stakeholders engagement. Once the area is selected, the engagement strategy will be launched to ensure a relevant participation of local actors in the process, in order to maximize acceptability and replicability. At least civic centres and individual citizens will be invited to participate in some sessions, focused on collecting needs and opinions and making them participants of the definition process.'(p.46).In dit project wordt onderzocht hoe je burgers niet alleen kunt betrekken maar ook aan het roer kunt zetten bij de invulling van de ambitieuze doelstelling om als stad energieneutraal te worden.Een Positive Energy District (PED) brengt alle elementen van de energietransitie samen op een locatie: energieopwek, energieopslag, energiegebruik, energiebesparing, balancering en transport. Ontwikkeling, eigenaarschap en acceptatie van dit nieuwe socio-technische arrangement zijn onderwerp van het onderzoek. In het nieuwe speelveld komen volgens Grunneger Power niet 2 helften, maar drie helften bij elkaar: burgers, bedrijfsleven en overheden. Wij menen dat er nog een vierde belangrijke speler is: kennisinstellingen. Dit betekent dat een transdisciplinaire benadering van het onderzoek gewenst is, waarin het centrale thema wordt benaderd vanuit verschillende disciplines enerzijds en diverse maatschappelijke stakeholders anderzijds.In het onderzoek wordt een aanpak ontwikkeld die aansluit bij de beleving van gewone burgers. De aanpak identificeert concrete stappen die burgers kunnen nemen en benoemt randvoorwaarden die borgen dat zij daartoe ook de ruimte krijgen. Deze randvoorwaarden hebben onder meer betrekking op het beleid van de gemeente, de manier waarop het PED, inclusief technische en sociale aspecten, wordt ingericht, welke oplossingen bedrijven aanbieden, en tenslotte hoe de lokale energiebeweging en hun achterban optimaal bij het PED betrokken kunnen worden.De ontwikkeling van de City Vision 2050 in WP1 begint met het betrekken van burgers: 'Launching a co-creation process, engaging stakeholders and citizens from the very beginning. This can facilitate the early identification of social barriers and foster future acceptance of the changes.' Ook in de 'Follower Cities' is dit het geval: 'Citizen and stakeholders engagement. Once the area is selected, the engagement strategy will be launched to ensure a relevant participation of local actors in the process, in order to maximize acceptability and replicability. At least civic centres and individual citizens will be invited to participate in some sessions, focused on collecting needs and opinions and making them participants of the definition process.'(p.46).