Deze quick scan heeft als centrale vraag hoe er in Europese landen wordt omgegaan met arbeidstoeleiding in de aanpak van schulden. De hypothese die onder deze quick scan ligt is dat de aanpak van schulden belemmerd kan worden door het ontbreken van betaald werk (want doorgaans minder inkomsten). In voorliggend document is uitgewerkt wat de quick scan heeft opgeleverd. Door zowel vanuit de arbeidstoeleiding als vanuit de aanpak van schulden te kijken, heeft UWV een breed inzicht verkregen van hetgeen Nederland kan leren uit de manier waarop andere landen omgaan met de samenloop van financiële problemen en werkloosheid. De opbouw van deze quick scan is als volgt. 1 Schets van de samenhang tussen schuldenproblematiek en re-integratie 2 Omvang van de schuldenproblematiek in relatie tot werkloosheid. 3 Kenmerken van Europese stelsels om schulden op te lossen. 4 Hoe wordt re-integratie ingezet in de verschillende landen? 5 Concluderende overweging Bijlage 1 Enquête die is verstuurd om inzichten te verkrijgen. Bijlage 2 Belangrijkste constateringen per land.
DACAR is een methodologie voor procesmapping die wordt gebruikt om bottlenecks en aandachtspunten voor te robotiseren handmatige processtappen in kaart te brengen. Het paper introduceert de oorsprong en gebruik van DACAR voor studenten en bedrijven.
MULTIFILE
COVID-19 arrived in the world suddenly and unexpectedly. It caused major disruptions at economical, operational and other levels. In the case of flight traffic, the operations were reduced to 10% of their original levels. The question after COVID-19 is how to restart the operations and how to keep the balance between safety and capacity. In this paper we present an analysis using simulation techniques for understanding the impact in a security area of an important airport in Latin America; the airport of Mexico City. The results allow to illustrate the potential congestion given by the implemented covid-19 restriction, even when the traffic recovers only by 25% of the pre-covid-19 traffic. The congestion can be mitigated by applying some layout changes (snake queue vs parallel queue) and when more capacity is added to the system (extra security line). The results will raise situational awareness for airport stakeholders when implementing the actions suggested by different international institutions like WHO, IATA or ICAO.