Om de kans op complicaties te verlagen en de overlevingskans en de kwaliteit van leven te verhogen, is het erg belangrijk dat kinderen met kanker tijdens de behandeling goed blijven eten en bewegen. Dat is echter moeilijk als je je slap en misselijk voert. Het UMCG startte daarom samen met vijf creatieve bureaus en het lectoraat Co-design van de Hogeschool Utrecht (HU) een bijzonder project waarbij kinderen en ouders nauw betrokken waren.
Full text via link. Hoofdstuk 1 in Return on Creativity Kleine en middelgrote bureau in de marketing en communicatie (marcom) hebben behoefte aan handvatten om accountable te kunnen werken. Ze willen meer greep kunnen houden op de effectiviteit van hun werk. DUS! gaat uit van een bredere kijk op accountabiblity, met vier fasen waarin bureaus hun werk kunnen evalueren. DUS! toont aan dat er naast effectmeting veel mogelijkheden zijn om accountable te werken: ook in het MKB
LINK
Gedrag van grote groepen mensen speelt een belangrijke rol in zowel het ontstaan en in stand houden van de problemen op het gebied van gezondheid en energie en milieu, als ook in de oplossing er van. De overheid, bedrijven en organisaties willen burgers, consumenten en werknemers aanzetten tot het maken van duurzame en gezonde keuzes. Zij doen daarbij een beroep op ondernemers in de creatieve industrie. Enkele best practices maken het aannemelijk dat fysieke producten zeer geschikt zijn om mensen op de juiste plaats en het juiste moment in actie te laten komen. De wetenschappelijke onderbouwing van de werking is echter nauwelijks voorhanden. Communicatie-, ontwerp- en adviesbureaus (bureaus) willen weten hoe je door de inzet van een passende strategie van overtuiging en sociale invloed (persuasief principe) op het juiste moment en op de juiste plaats (touchpoint) gedrag kunt beïnvloeden.