Interesse in permacultuur groeit wereldwijd en Friesland is daar geen uitzondering op. Permacultuur verscheen als antwoord op toenemende vervuiling, verwoesting en uitputting veroorzaakt door de mensen overal op aarde. Het opende de deur naar een duurzamer toekomst. Dit boek neemt de lezer mee op reis naar permacultuurinitiatieven in Friesland. In opdracht van Stichting Leerschool Permacultuur Friesland zijn zoveel mogelijk permacultuurprojecten gezocht, bezocht en bestudeerd.
MULTIFILE
In 2020 hebben drie docentonderzoekers (Irene de Kleyn, Mariska Dinkelman en Marleen IJzerman) vanuit het lectoraat Meertaligheid en Onderwijs een inventarisatieonderzoek opgezet en uitgevoerd onder een representatieve afvaardiging van lerarenopleiders en studenten van de internationale varianten van de lerarenopleidingen Duits, Engels, Frans en Spaans van Instituut Archimedes (IA) die zijn gebundeld onder “Teacher Education” (TeacherEd). Het onderzoek had als doel inzicht te krijgen in de rol/plek van meertaligheid als leermiddel, leerdoel en context in de verschillende curricula van de TeacherEd.