Publinova logo
project

Bots of Trust


Description

Dit promotieproject richt zich op Conversational Agents en hun rol in de dienstverlening in het publieke domein. Geautomatiseerde vormen van communicatie komen steeds vaker voor. Dit roept vragen op over het opbouwen van relaties, vertrouwen, vormen van servicegebruik en data-ethiek.


Purpose

De interdisciplinaire studie onderzoekt kritisch hoe de interacties van burgers met Conversational Agents het vertrouwen in publieke organisaties vormgeven.


Results


  • Inzichten over huidig en eerder onderzoek naar vertrouwen en Conversational Agents door middel van een systematisch literatuuronderzoek

  • Identificatie van ‘trust markers’ in gebruikersinteracties met bots

  • Inzichten over opvattingen en reacties van burgers op verschillende gradaties van antropomorfisering in CA-design

  • Begrip over de rol van Conversational Agents in de citizen journey


 


Approach

Er zullen vier onderzoeken worden uitgevoerd, afgestemd op dimensies van vertrouwen. Deze studies gaan over concepten van vertrouwen, identificeren ‘trust markers’ in mens-bot-dialogen, voeren experimenten uit rond mens-bot-relaties en onderzoeken de rol van CA's in de burgerreis door digitale diensten.


Products

This project has no products



Project status

Ongoing

Start date

End date

Region

Not known