Project

Combineren van data science zodat bedrijven oprecht hun klanten beter helpen

Overview

Project status
Afgerond
Start date
End date
Region

Purpose

Wat kunnen bedrijven leren van de data die zij verzamelen? Hoe kun je die data als professionals verantwoord inzetten? En hoe helpen ze klanten daarmee? HU werkt daarbij samen met onderzoeksinstellingen, overheidsinstellingen en bedrijven in 'The Data Tales'.


Description

'The Data Tales' is een langdurig samenwerkingsverband van onderzoekers en bedrijven die samen projecten uitvoeren en vragen beantwoorden als: hoe kan data ons helpen de relatie met klanten te verbeteren en hoe beschermen we privacy van de klant als we die klant ook beter van dienst zijn willen zijn met data technieken?

Doel

The Data Tales consortium wil bedrijven helpen om beter met hun klanten om te gaan. Want als bedrijven naar hun klanten luisteren, versterken ze hun band. Techniek biedt allerlei opties om sneller, gerichter en zinvoller te reageren op de behoeften van klanten. Daarbij moeten de toon, inhoud en presentatie van de boodschap aansluiten bij de geadresseerde.


Het doel van The Data Tales is om samen met onderwijs, bedrijven en technologie-ontwikkelaars te werken aan technieken om direct inzicht te geven in hoe hun klanten de interactie met organisaties ervaren. Daarbij wordt altijd gewerkt volgens het principe 'ethics by design'

Resultaten

Consortium The Data Tales vormde de basis voor het KIEM-project, VERBIND. Dat staat voor verantwoorde, belevingsgerichte interactie op basis van data-analyse. VERBIND brengt meerdere invalshoeken samen. We kijken niet alleen naar wat technisch mogelijk is bij dataverzameling, maar ook naar ethische keuzes die bedrijven maken.


Op thedatatales.org lees je meer over het project VERBIND.

Looptijd


01 januari 2018 - 31 december 2020


Aanpak

In het Data Tales consortium komen de volgende vakgebieden samen:


  • Customer Journey & marketing

  • Data Science, waaronder process mining, text mining en andere vormen van data mining

  • Recht en Ethiek, waaronder AVG

  • Gedragswetenschappen

  • ICT



Comments for this item are disabled
© 2024 SURF