Wat kunnen bedrijven leren van de data die zij verzamelen? Hoe kun je die data als professionals verantwoord inzetten? En hoe helpen ze klanten daarmee? HU werkt daarbij samen met onderzoeksinstellingen, overheidsinstellingen en bedrijven in 'The Data Tales'.
'The Data Tales' is een langdurig samenwerkingsverband van onderzoekers en bedrijven die samen projecten uitvoeren en vragen beantwoorden als: hoe kan data ons helpen de relatie met klanten te verbeteren en hoe beschermen we privacy van de klant als we die klant ook beter van dienst zijn willen zijn met data technieken?
DoelThe Data Tales consortium wil bedrijven helpen om beter met hun klanten om te gaan. Want als bedrijven naar hun klanten luisteren, versterken ze hun band. Techniek biedt allerlei opties om sneller, gerichter en zinvoller te reageren op de behoeften van klanten. Daarbij moeten de toon, inhoud en presentatie van de boodschap aansluiten bij de geadresseerde.
Het doel van The Data Tales is om samen met onderwijs, bedrijven en technologie-ontwikkelaars te werken aan technieken om direct inzicht te geven in hoe hun klanten de interactie met organisaties ervaren. Daarbij wordt altijd gewerkt volgens het principe 'ethics by design'
ResultatenConsortium The Data Tales vormde de basis voor het KIEM-project, VERBIND. Dat staat voor verantwoorde, belevingsgerichte interactie op basis van data-analyse. VERBIND brengt meerdere invalshoeken samen. We kijken niet alleen naar wat technisch mogelijk is bij dataverzameling, maar ook naar ethische keuzes die bedrijven maken.
Op thedatatales.org lees je meer over het project VERBIND.
Looptijd
01 januari 2018 - 31 december 2020
In het Data Tales consortium komen de volgende vakgebieden samen: