Publinova logo
project

Inclusief Leren en Innoveren


Description

Hoe dragen we in het praktijkgericht onderzoek bij aan inclusief leren en innoveren? In dit themamagazine van kenniscentrum Leren en Innoveren lichten we tien projecten uit, in uiteenlopende beroepspraktijken. Van docentenkamers tot ontwerpbureaus; onder ICT-ers en onder curriculummakers: hoe divers de omstandigheden ook zijn, we werken er aan ontmoetingen, bewustwording en een open houding van professionals.  


Purpose

Om maatschappelijke uitdagingen, groot en klein, tegemoet te treden, hebben we elkaar nodig. “Juist elkaar, met alle verschillende opvattingen, twijfels en onzekerheden die daarbij horen,” zegt Mieke Koeslag-Kreunen. “Want verdeeldheid en isolatie helpen niet bij het toewerken naar een open, rechtvaardige en duurzame samenleving, waar Hogeschool Utrecht voor gaat. We hebben bruggen en bruggenbouwers nodig.” 


Dit themamagazine laat zien hoe we binnen de praktijkgerichte onderzoeksprojecten van kenniscentrum Leren en Innoveren zulke bruggen proberen te bouwen. We tonen in tien artikelen hoe we bijdragen aan inclusief leren en innoveren, in uiteenlopende beroepspraktijken. Van docentenkamers tot ontwerpbureaus; onder ICT-ers en onder curriculummakers: hoe divers de omstandigheden ook zijn, we werken er aan ontmoetingen, bewustwording en een open houding van professionals.  


Results

Met artikelen over: 




  • Voorwoord | Mieke Koeslag-Kreunen




  • Samen leren en werken aan inclusief onderwijs in de grote stad | Kaoutar El Khatoutti en Tamar Tas




  • Inclusief buitenspelen | Karlijn van Ramshorst en Rosa de Vries




  • “Eén woord kan zo veel betekenen”| met Jantien Smit




  • Bouwen aan een digitaal toegankelijke hogeschool | met Koen Smit




  • Inclusie als leidraad in de zorg | Berit Godfroij en Rosa de Vries




  • Inclusieve gecijferdheid in de praktijk | Lonneke Boels




  • Dialoog over diversiteit | Esther Wijma, Ditte Lockhorst, Lotte Henrichs, Julia Penning de Vries, Martine van Rijswijk en Monique Verhoeven 




  • Inclusief ontwerpen | Anita Cremers




  • Een inclusief curriculum | met Hanneke Tuithof




  • Inclusief leren en innoveren, de zin en onzin van een adjectief | Famke van Lieshout




Approach

Dit themamagazine toont aan professionals en (kennis)collega's hoe het praktijkgerichte onderzoek van kenniscentrum Leren en Innoveren bijdraagt aan inclusie. Benieuwd wat we voor jou of jouw beroepspraktijk kunnen doen? Neem dan contact met ons op. 


Products

This project has no products



Project status

Ongoing

Start date

End date

Region

Not known