Na de toeslagenaffaire blijkt dat de ‘Menselijke Maat’ vaak ontbreekt in publieke dienstverlening. Digitale toepassingen worden gezien als belemmering, maar bieden ook kansen. Dit onderzoek zoekt samen met publieke dienstverleners naar oplossingen voor schaalbare, digitale en menswaardige dienstverlening, waarbij de menselijke maat centraal staat.
Het onderzoeksdoel is om, samen met publieke dienstverleners, handelingsperspectieven te ontwikkelen voor het bieden van schaalbare, digitale en menswaardige dienstverlening. Dit wordt bereikt door co-creatie met consortiumpartners, waarbij interventies en interactieontwerpen iteratief worden ontwikkeld en getest. Het project resulteert in een praktische handleiding met ontwerprichtlijnen voor professionals, zodat zij innovatieve digitale oplossingen kunnen implementeren die de menselijke maat in reguliere werkprocessen waarborgen.
Het project levert een praktische handleiding op met ontwerprichtlijnen en -proces, waarmee professionals digitale oplossingen kunnen ontwikkelen voor schaalbare, menswaardige publieke dienstverlening binnen hun organisatiecontext.
Het project wordt vormgegeven via ontwerpgericht onderzoek met publieke dienstverleners, waarbij in co-creatie digitale oplossingen worden ontwikkeld, getest en vertaald naar praktische ontwerprichtlijnen voor schaalbare dienstverlening met menselijke maat.
This project has no products
To be started
Not known