Dit project onderzoekt hoe sociale robots kunnen bijdragen aan beter rekenonderwijs voor leerlingen die moeite hebben met leren. Door gepersonaliseerde één-op-één begeleiding te bieden, kunnen robots inspelen op de individuele behoeften van kinderen en zo hun aandacht, betrokkenheid en leerresultaten verbeteren.
Het doel van dit project is om te ontdekken hoe robotleraren geoptimaliseerd kunnen worden om beter in te spelen op de diverse leerbehoeften van kinderen. Door gedragsstijlen van robots en individuele verschillen van leerlingen te onderzoeken, wil het project langdurige, effectieve interventies ontwikkelen die de leerresultaten en betrokkenheid in het rekenonderwijs verbeteren.
Dit onderzoek maakt gebruik van neuro-imaging en gedragsanalyse om beter te begrijpen hoe kinderen reageren op verschillende robotinterventies. De bevindingen kunnen bijdragen aan innovatieve, gepersonaliseerde oplossingen voor de huidige uitdagingen in het onderwijs, zoals lerarentekorten en achterblijvende leerprestaties.
Het project wordt uitgevoerd door middel van experimenten met sociale robots in basisscholen, waarbij neuro-imaging en gedragsanalyses worden gebruikt. Onderzoek naar verschillende robotgedragsstijlen en hun invloed op de leerprestaties van kinderen vormt de kern van de aanpak.
This project has no products
Ongoing
Not known