In dit project gaan twee groepen vak- en taaldocenten van het Gezondheidszorg College van ROC Midden Nederland aan de slag met het ontwerpen, inzetten en evalueren van (meer)talige didactische interventies in hun eigen onderwijspraktijk.
Met het project willen we vak- en taaldocenten handvatten bieden om meer aandacht aan taal en meertaligheid te besteden in hun lessen. Zo kunnen zij bijdragen aan de beroepstaalvaardigheid van hun studenten, net als aan hun vakinhoudelijke ontwikkeling en het welbevinden van (meertalige) studenten.
We verwachten dat het project bijdraagt aan het repertoire van (meer)talige didactische strategieën van docenten, een aantal uitgewerkte (meer)talige interventies, en een ervaren verbetering van de beroepstaalvaardigheid van studenten.
In het project kiezen we voor een ontwerpgerichte aanpak. In twee docentgroepen (n=18 in totaal) worden (meer)talige didactische interventies ontworpen, ingezet in de eigen onderwijspraktijk in twee rondes, en geëvalueerd.
This project has no products
Finished
Not known