In dit project onderzoeken we hoe we opleidingsinstituten kunnen ondersteunen om de eigen leeromgevingen te verrijken in lijn met hun visie op onderwijs en onderzoek. Daartoe hebben we in co-creatie een verrijkingsscan ontwikkeld. Dit project is een vervolg op Naar verrijkte leeromgevingen voor de regio.
We willen instituten helpen om in beeld te brengen wat zij al in huis hebben en op welke grensgebieden zij hun leeromgevingen kunnen verrijken: de grens tussen school en werk, tussen onderwijs en onderzoek, tussen verschillende disciplines of beroepen, tussen verschillende opleidingstypen of leerjaren, tussen onderwijs en maatschappij, tussen studenten en burgers/cliënten, tussen personen van verschillende culturen en tussen initiatieven voor initieel onderwijs en een Leven Lang Ontwikkelen.
We hebben een brochure gemaakt over het verrijken van leeromgevingen (zie hieronder) en samen met ons HU-interne Teaching en Learning Network en verrijkingsscan ontwikkeld. De inzichten delen we intern via diverse kennisdelingssessies en extern via deze pagina.
We voeren een scan uit bij drie HU-instituten om te onderzoeken wat zij al in huis hebben en wat zij kunnen en willen doen voor de verrijking van hun leeromgevingen. We analyseren de opbrengsten en de ervaring met de scan en verfijnen de verrijkingsscan op basis van die inzichten.
This project has no products
Ongoing
Not known