In dit project inventariseren we wat de jonge ingenieur nodig heeft aan techno-mathematische vaardigheden en hoe kan het onderwijs aansluiten.
Het werkveld van de ingenieur verandert snel door technologische ontwikkelingen en digitalisering van de wereld. Wiskunde is een essentieel onderdeel van het ingenieurspalet. In dit project inventariseren we wat de jonge ingenieur nodig heeft aan techno-mathematische vaardigheden (bijv. het interpreteren en communiceren van uitkomsten) en hoe kan het onderwijs aansluiten.
DoelEen veranderende werkveld verwacht van de jonge ingenieur andere techno-mathematische vaardigheden, bijvoorbeeld computational thinking. Het huidige wiskunde onderwijs sluit onvoldoende aan op deze behoeftes. Het betrekken van het werkveld in de ontwikkeling en de uitvoer van wiskunde onderwijs kan dit realiseren.
Looptijd
03 juni 2022 - 28 oktober 2023
Door gesprekken met het huidige werkveld worden de behoeftes geïnventariseerd. Op basis hiervan wordt het onderwijs aangepast. In de nieuwe cursus wordt wiskundige kennis toegepast in praktijkproblemen die worden aangedragen door alumni van de opleiding.