This paper presents challenges in city logistics for circular supply chains of e-e-waste. Efficient e-waste management is one of the strategies to save materials, critical minerals, and precious metals. E-waste collection and recycling have gained attention recently due to lower collection and recycling rates. However, implementing circular urban supply chains is a significant economic transformation that can only work if coordination decisions are solved between the actors involved. On the one hand, this requires the implementation of efficient urban collection technologies, where waste collection companies collaborate with manufacturers, urban waste treatment specialists, and city logistics service providers supported by digital solutions for visibility and planning. On the other hand, it also requires implementing urban and regional ecosystems connected by innovative CO2-neutral circular city logistics systems. These systems must smoothly and sustainably manage the urban and regional flow of resources and data, often at a large scale and with interfaces between industrial processes, private, and public actors. This paper presents future research questions from a city logistics perspective based on a European project aimed at developing a blueprint for systemic solutions for the circularity of plastics from applications of rigid PU foams used as insulation material in refrigerators.
MULTIFILE
This thesis demonstrates the current situation of Go Free Uganda. According to this recommendations have been formulated to show where the organization can bridge the sales gap. This research makes use of the AIDA model, competitor analysis, Value Proposition Canvas and a Business Model Canvas
MULTIFILE
Little progress has been made in recent years toward achieving a fully circular economy by 2050. Implementing circular urban supply chains is a major economic transformation that can only work if significant coordination problems between the actors involved are solved. On the one hand, this requires the implementation of efficient urban collection technologies, where process industries collaborate hand-in-hand with manufacturers, urban waste treatment, and city logistics specialists and are supported by digital solutions for visibility and planning. But on the other hand, it also requires implementing regional and urban ecosystems connected by innovative CO2-neutral circular city logistics systems smoothly and sustainably managing the regional flow of resources and data, often at large and with interfaces between industrial processes and private and private and public actors. What are relevant research questions from a city logistics perspective?
MULTIFILE
De gemeenten Wageningen en Ede, studentenhuisvester Idealis, Wageningen University & Research en Christelijke Hogeschool Ede willen de kennis en expertise van de aanwezige studenten en kennisinstellingen meer inzetten voor lokale maatschappelijke opgaven in de directe leefomgeving. Dit betekent een nieuwe manier van samenwerken waarin studenten, inwoners, onderzoekers, gemeente en bedrijven samen kennis en expertise opbouwen, delen en toepassen. Op deze manier beogen we samen de zogenaamde complexe opgaven – “wicked problems” – op te pakken in een lokale context, de resultaten meer van effect op de inwoners van de stad te laten zijn en de grenzen tussen organisaties hierin meer te laten vervagen. De betrokken partijen hebben als ambitie dat deze manier van samenwerken over vijf jaar (eind 2022) vanzelfsprekend is. Met andere woorden: dat de basis voor het “Living Knowledge Network Wageningen & Ede” is gelegd. Om deze ambitie te behalen is experimenteerruimte nodig waarin we samen, in een veilige omgeving en binnen overzichtelijke concrete projecten, ervaring opdoen in het integraal samenwerken, kennis delen en toepassen. We kiezen er daarom voor om in 2018-2019 met twee pilotprojecten te starten op het gebied van voedselverspilling en klimaat neutrale stad in Wageningen. Het is onze ambitie dat deze twee projecten een sneeuwbaleffect veroorzaken waar meerdere vervolgprojecten (Living Labs), in zowel Wageningen als Ede, uit volgen. We vragen ondersteuning van de Impuls City Deal Kennis Maken om een aanjager aan te stellen die de coördinatie van deze twee pilotprojecten op zich neemt. De aanjager stimuleert de samenwerking, zichtbaarheid en evaluatie van beide projecten en ontwikkelt een plan van aanpak voor de doorontwikkeling van deze projecten tot Living Labs en vervolgprojecten. Ook vragen we de aanjager opgedane kennis te delen in het landelijke netwerk City Deal Kennis Maken.
In twee van de SURF projecten waar we als partners bij betrokken zijn (R-LINK en U-SMILE) is een nadrukkelijke behoefte ontstaan aan een tool waarmee multi-stakeholder business modellen ontwikkeld, beoordeeld en verbeterd kunnen worden. Er is vooral behoefte aan een tool waarmee op overzichtelijke wijze de belangen en bijdragen van betrokken stakeholders aan elkaar gerelateerd kunnen worden en de verdeling van opbrengsten, risico’s en kosten in kaart kunnen worden gebracht om op basis hiervan tot een levensvatbaar business model te kunnen komen. Omdat ook de bestaande literatuur op dit vlak onvoldoende houvast biedt, is voor dit Pop Up project de volgende doelstelling geformuleerd: Het ontwikkelen en evalueren van een tool waarmee stakeholders in een Smart City project gezamenlijk een multi-stakeholder business model kunnen ontwikkelen, beoordelen en verbeteren. Om de tool te kunnen ontwikkelen is een ontwerpgericht onderzoek opgezet. Op basis van de eerste aanzetten tot de tool in de huidige projecten wordt in een viertal Smart City casussen de tool doorontwikkeld. Vervolgens wordt deze geëvalueerd in een aantal expertsessies en gedissemineerd in een publicatie en een interactieve masterclass waarin deelnemers actief gebruik zullen maken van de tool. Dit Pop Up project kan voortbouwen op de opgebouwde kennis over business modellen en evaluaties van Smart City projecten binnen de Smart City Academy (HvA) en een uitgebreide set van Smart City projecten en case materiaal (Amsterdam Smart City). Ook is door de combinatie van kennisinstelling (HvA) en innovatieplatform (ASC) de disseminatie richting zowel wetenschap als praktijk geborgd.
Publieke ambtenaren bij gemeenten zien in toenemende mate de relatie met de burger veranderen in de eigen werkomgeving. In een informatie-intensieve netwerksamenleving zien ambtenaren veel kansen in het toepassen van social media en smart-city-technologie. Open data, social media en high-tech media kunnen, indien strategisch toegepast, helpen om slimmer samen te gaan werken met burgers en bedrijven. Maar ambtenaren worstelen met het effectief toepassen van deze nieuwe digitale mogelijkheden voor participatie. De veranderingen in samenleving vragen bovendien om meer dan technologie alleen. Ze vragen om integrale benaderingen van digitale strategie inclusief vernieuwende werkvormen en aangepaste competenties. Vanuit de disciplines van smart city en elektronische participatie is er jarenlang onderzoek gedaan naar oplossingen voor het participatievraagstuk maar het is nog onduidelijk welke digitale strategieën het beste aansluiten bij de behoeften van deze tijd. Dit project beoogt een concreet werkinstrumentarium te ontwikkelen voor professionals van de lokale overheid om participatie te organiseren. Het gaat om het uitvinden van geschikte combinaties van technologie en communicatiemethoden voor effectieve participatie in de stad, dorp of buurt. Door het uittesten van diverse digitale strategieën in ‘Living-labs’ bij gemeenten willen we de know-how bundelen in een toolkit en beschikbaar maken voor professionals die werkzaam zijn in het publieke veld.