Vandaag de dag is er geen enkele leverancier van informatietechnologie die cloud computing niet heeft omarmd. Die term werd (voor zover ik kan nagaan) in 2006 voor de eerste keer publiekelijk gebruikt door Google’s Eric Schmidt, die daaraan toevoegde dat hij het idee had dat niemand begreep waar het om ging, maar dat het wel enorme mogelijkheden bood. Cloud computing heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt, vooral omdat individuele computergebruikers het al vanaf het begin enthousiast omarmden en het gebruik ervan stimuleerden in hun dagelijkse werk.
DOCUMENT
Dit artikel beschrijft een onderzoek waarbij gekeken is naar mogelijkheden die Business Rules Management-concepten bieden bij het aanbieden van bedrijfsprocessen as a service via een cloud-dienst. BRM helpt bedrijven door het gestructureerd vastleggen van organisatorische keuzes en regels waaraan organisaties moeten voldoen. http://intelligence.agconnect.nl/content/dynamisch-cloudsourcen-van-bedrijfsprocessen
DOCUMENT
The theoretical promises of quantum computing have been notoriously glorified by pop-science articles in recent years. The practical and feasible applications, however, are still scarce. This begs the question of what companies can do with this technology right now. At CGI, a proof of concept was developed to see how quantum computers could be integrated into existing enterprise software architectures.
LINK
There still remains many challenges in creating an effective and efficient cloud gaming operation able to handle the new release games of today. There are also many existing paths to creating a cloud gaming architecture. In this paper some of the different approaches, that are beyond that of just remote rendering, are analysed giving insight into the operational approach of each technology. Currently there is a growing number of initiatives in cloud game architectures that vary in significant ways. Although there are many varying technologies, with a lot of promises, the ultimate goal of a cloud game engine is something unique to what has been before. It really is about providing a modular and scalable approach but within a controllable and sandbox like environment.
DOCUMENT
Bij onderzoek naar incidenten als fraude en handel met voorkennis is digitale informatie onmisbaar. Het selecteren, verwerken en doorzoeken van deze informatie wordt 'e-discovery' genoemd. Er zijn diverse zaken waar een bedrijf dat gegevens in de cloud wil opslaan op moet letten ten aanzien van e-discovery, bijvoorbeeld bestandskenmerken, snelheid en bestandsformaten, het land waar de gegevens worden opgeslagen en authenticatie.
DOCUMENT
‘Bedrijfsprocessen uit de cloud, business rules als succesfactor’ is een publicatie van het Platform Outsourcing Nederland en is het verslag van een onderzoek van de Hogeschool Utrecht, Lectoraat Extended Enterprise Studies, die tot stand is gekomen met een subsidie van het PON (Platform Outsourcing Nederland).
MULTIFILE
Nederland was dit voorjaar in de gelegenheid Nick Carr, de man van 'the computer does not matter' in levende lijve te aanschouwen op de jaarlijkse dag van ViNT.
DOCUMENT
The development of information and communication technologies (ICT) has led to many innovative technologies. The integration of technologies such as the internet of things (IoT), cloud computing, and machine learning concepts have given rise to Industry 4.0. Fog and edge computing have stepped in to fill the areas where cloud computing is inadequate to ensure these systems work quickly and efficiently. The number of connected devices has brought about cybersecurity issues. This study reviewed the current literature regarding edge/fog-based cybersecurity in IoT to display the current state.
DOCUMENT
Deze agenda is een strategisch kader voor human capitalontwikkelingen in de creatieve industrie in de Metropoolregio Amsterdam voor de komende vier jaar (2012-2016). De agenda bestrijkt de gehele breedte van de creatieve industrie en richt zich op een interdisciplinaire aanpak en op het stimuleren van een onderzoekende en ondernemende cultuur in het onderwijs. Leidende thema’s zijn: • onderwijs over ondernemerschap;; • vraag en aanbod op elkaar afstemmen;; • alumni & permanente educatie;; • internationalisering. De Creatieve Industrie is de belangrijkste top sector voor de Metropoolregio Amsterdam (CBS monitor topsectoren 2012). Voor de beschrijving van de Creatieve Industrie in de Metropoolregio is een benadering vanuit drie clusters aangehouden: Kunsten & Cultureel Erfgoed, Media & Entertainment, Creatieve Zakelijke Diensten (reclame, mode vormgeving, architectuur). Het Kernteam Creatieve Industrie MRA wil een belangrijke bijdrage leveren aan de Europese en landelijke ambitie om Nederland in 2020 de meest creatieve economie van Europa te laten zijn. Dit vraagt om continue innovatie, slimme en creatieve oplossingen. Daarvoor is slim, creatief, jong (top)talent onmisbaar. Bij deze ambitie hoort een naadloze verbinding en samenwerking tussen bedrijfsleven en kennis- en onderwijsinstellingen. Het concurrerende klimaat, dynamiek en tempo in de sector vragen om snelle toepassing van nieuwe kennis en technologie en om een voortdurende instroom van nieuw (internationaal) creatief (top)talent en permanente bijscholing. Naast een economische waarde heeft de creatieve sector ook een maatschappelijk toegevoegde waarde. Met name de subsector Kunsten & Cultureel Erfgoed bevordert, met een vaak cross-sectorele aanpak, participatie en cohesie van diverse groepen in de samenleving. De toegevoegde waarde van de creatieve industrie wordt door andere sectoren nog onvoldoende op waarde geschat en benut. Voor professionals en aankomend talent is het cruciaal dat zij de juiste kennis en vaardigheden ontwikkelen om de meerwaarde en identiteit van de creatieve industrie over het voetlicht te brengen. De ondertekenaars van deze HCA hebben de intentie de ingezette samenwerking nog concreter vorm te geven. Het Centre of Expertise, Centrum voor Innovatief Vakmanschap en de Amsterdam Campus zijn hierbij dé vehikels om concrete afspraken en projecten tussen de drie partijen uit de gouden driehoek te realiseren. Prioriteit hierbij is de vraagarticulatie vanuit het bedrijfsleven verder aan te scherpen, afspraken hierover tussen partijen zijn reeds gemaakt. AIM wordt gevraagd twee per jaar een bijeenkomst te organiseren om concrete acties met elkaar te benoemen. Deze HCA, met bijbehorende ambitie en invulling, zal dan ook jaarlijks door het Kernteam geëvalueerd en zo nodig bijgesteld worden. Hierbij blijft afstemming met de MRA –agenda’s: HCA ICT en HCA Toerisme en Congressen gewenst.
DOCUMENT