Cultural festivals can attract cultural tourists, extend the tourist season and add vibrancy to the cultural scene. However, there is relatively little research on how festivals affect tourist experience of the destination or outcomes such as satisfaction or repeat visitation. This study used the Event Experience Scale to measure tourist experiences at three cultural festivals in Hong Kong – the Lantern Festival, Dragon Boat Festival and the Cheung Chau Bun Festival. The findings show that tourist experiences of these festivals are distinct, and they positively affect destination image and behavioural outcomes. Relative to permanent attractions and tours, festival experiences elicit stronger affective, conative and novelty responses. Festivals also convey a stronger impression of Hong Kong as a destination exhibiting Chinese and traditional culture, but less as a global city. The festival experience is associated with positive outcomes, namely greater satisfaction, intention to recommend and intention to return.
DOCUMENT
EuroSonic NoorderSlag (ESNS) actively engages with around 130 festivals across Europe as part of the ESNS Exchange program. As a leading partner in this initiative, ESNS aims to transition into a fully sustainable festival in the coming years. It recognizes its role in spearheading the sustainability aspect of the ESNS Exchange and the industry at large. However, the current lack of information regarding the industry's sustainability practices poses a challenge, leaving ESNS uncertain about the necessary steps to improve the market as a whole. The NHL Stenden Professorship Transformational Media, ESNS and the minor Music Management are collaborating on a joint project to address this issue. The project aims to assess the current state of sustainable practices in European Music Festivals and analyse how these festivals communicate their initiatives. Additionally, students in the Music minor program will create and test a prototype to encourage festivals to communicate about their sustainability activities.
MULTIFILE
De Festival Atlas: Filmfestivals 2017, geeft een overzicht en analyse van het landschap van filmfestivals in Nederland in 2017. Informatie over hoeveel festivals er waren, hoeveel filmprijzen er werden uitgereikt, welke social media werd ingezet en de verschillen tussen provincies is hierin terug te lezen
LINK
De directe aanleiding voor het onderzoek naar festivalbeleving in 2009 was een vraag van de organisatie van het festival Highlands in Amersfoort aan het Crossmedialab. Men wilde weten hoe bezoekers het festival ervoeren en waardeerden. Dit sloot ook aan bij de onderzoekslijn naar de invloed van sociale media in verschillende contexten waarvan de festivalcontext er een van was. In de jaren daarna zijn door het Crossmedialab vergelijkbare empirische onderzoeken uitgevoerd bij Appelpop, Festival de Beschaving en Gluren bij de Buren. Dit rapport poogt een gedetailleerd verslag te geven van het onderzoek naar festivals dat in de jaren 2009-2012 werd uitgevoerd. Het bevat ook een gedetailleerde verslaglegging van de analyse van de resultaten. Hoewel het als een onafhankelijk rapport kan worden gelezen, kan het tevens worden gezien als een uitgebreide appendix van het CELL cahier Festivalbeleving (Van Vliet et al 2012).
DOCUMENT
Een systematiek en een verdere afbakening. Data verzamelen over social media activiteiten van festivals.
LINK
This paper provides an introduction to the special issue of the Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events on Festival Cities and Tourism. It provides a contextualisation of the conversations surrounding the relationship between cities and their festivals during the Covid-19 pandemic. Focussing on the ‘festival city’ of Edinburgh, we examine how festival organisers reacted to the challenges of the pandemic, and how they strove to maintain contact with audiences and other stakeholders. We then review the different contributions to the special issue, ranging from festivalisation and suburban food festivals in Barcelona to an art festival in Dublin, the European Capital of Culture in Hungary and the festival portfolio of Hong Kong.
MULTIFILE
ZIJN DE HOOGTIJDAGEN VOOR FESTIVALS EN EVENEMENTEN VOORBIJ? IN ARTIKELEN IN DE VOLKSKRANT, HET PAROOL EN NRC NEXT WERD GESIGNALEERD DAT FESTIVALS EN ANDERE EVENEMENTEN STERK ONDER DRUK STAAN. DE HOGE CONCURRENTIE EN DE GEVOLGEN VAN DE FINANCIËLE CRISIS HEBBEN OOK OP DE EVENEMENTENBRANCHE HUN EFFECT NIET GEMIST. HISTORISCH GEZIEN, ZITTEN WE ECHTER NOG ALTIJD IN EEN WARE HAUSSE AAN FESTIVALS, MET EEN INCIDENTELE DIP ALS ER EEN EK IS OF ALS HET ZOMERWEER NIET MEE ZIT. VOLGENS KRUIJVER (2009) IS HET AANTAL FESTIVALS MET 3000 BEZOEKERS EN MEER IN DERTIG JAAR VERVIJFVOUDIGD, VAN 150 IN 1980 TOT 800 IN 2011. IN 2007 WAREN ER GEMIDDELD TWEE FESTIVALS PER DAG EN NOG STEEDS KOMEN ER JAARLIJKS NIEUWE INITIATIEVEN BIJ. VOORAL KLEINERE FESTIVALS ZORGEN VOOR VEEL NIEUWE IMPULSEN. EN OMDAT DE BUSINESS TO BUSINESS-MARKT VEEL KAN LEREN VAN PUBLIEKSEVENEMENTEN (EN VICE VERSA) EEN EXCLUSIEF INKIJKJE IN HET ONDERZOEK VAN HOGESCHOOL UTRECHT.
DOCUMENT
In the past two years [2010-2012] we have done research on the visitor experience of music festivals. We conducted several surveys asking festival visitors for demographic variables, taste in music, their motivation for visiting festivals, mentalities and the evaluation of the festival. We also asked for the use of social media before, after and during the festival. Results show that visitors using social media have a significantly different festival experience from users that do not use social media before, during or after the festival. Results on difference in festival satisfaction are mixed.
DOCUMENT