Dit is de podcast "Het geheim van de duurzame ondernemer". Waarin we op zoek gaan naar duurzame strategieën in een dwingende vrije markt. In deze podcast spreek ik met Eva Ronhaar, duurzaamheidsmanager bij de HEMA.
LINK
Veel leerkrachten in de onderbouw staan positief tegenover ‘early English’, maar zoeken naar de juiste manier vaan aanbieden. Moeten de lessen helemaal in het Engels worden gegeven?
LINK
Blog in het kader van het onderzoeksproject ‘The Network is the Message‘ Met dit onderzoek willen Hogeschool Rotterdam en Hogeschool Utrecht een antwoord geven op de vraag: “Hoe kan de effectiviteit van communicatie in online sociale netwerken worden beoordeeld en verbeterd?” In deze blog: Inhakers werken! Ze worden gemiddeld drie keer vaker gedeeld op sociale media dan niet-inhakers (zoals branded content of advertenties) en bereiken bovendien meer mensen buiten de fanbase van de organisatie zelf (Waardenburg & Mazerant, 2018). Dit is nu niet direct een oproep aan alle merken om meteen met inhakers aan de slag te gaan: inhaakmoeheid ligt namelijk op de loer. Deze blog is een oproep om met kwalitatief goede inhakers aan de slag te gaan, want ze zijn alleen effectief als ze ook de moeite waard zijn om te delen.
DOCUMENT
Blog in het kader van het onderzoeksproject ‘The Network is the Message‘ Met dit onderzoek willen Hogeschool Rotterdam en Hogeschool Utrecht een antwoord geven op de vraag: “Hoe kan de effectiviteit van communicatie in online sociale netwerken worden beoordeeld en verbeterd?” In deze blog: Op het juiste moment reageren met de juiste content. Het is een basis principe van real-time marketing. Merken reageren steeds vaker op gebeurtenissen die op dat moment in de belangstelling staan van consumenten om hen zodoende te boeien, betrekken en te (ver)binden. Maar wat definieert een goed moment?
DOCUMENT
Does real estate still have the value that it once had, or will the valuation of real estate change due to surprising products and services, innovative business models, different market strategies, innovative ways of organizing and managing in the (real estate) markets? Innovation revolves around good facilities in an attractive and stimulating environment. Take disruptive real estate. The driving force behind these developments are new technology, viability, organizing differently and managing, and these have a big impact on the valuation of real estate. Established names like Nokia, Kodak, Blockbuster, Oad, Free Record Shop, Hyves and V&D collapse, and others, like Hema, Shell, hotel chains and healthcare institutions are the least bothered by it. However, disruptive organizations like Amazon, Zalando, Uber, Tesla and its competitor Faraday Future, who wants to exceed Tesla in everything, clearly respond to viability in the environment, and this is determinative for competitive strength and thus impacts the current and future valuation of real estate. Blockchain – a distributed database that contains a growing list of data items and that is hardened against manipulation and counterfeiting - plays an important role in that. The notaries and brokers have already experienced this in the recent period, and it will continue to have an effect on real estate owners, financiers, users, builders, brokers, notaries and the cadastre. The real estate world finds itself at a tipping point of a transition: a dramatic and irreversible shift in (real estate) systems in society.
DOCUMENT
Met een TV-commercial is het relatief eenvoudig: vergroting van naamsbekendheid vereist een andere meting dan het boosten van de sales of het verbeteren van je imago. Wat je meet, wordt dus bepaald door de doelstelling die je hebt. Dit is zo in de (ouderwetse?) traditionele media en bij social media niet anders. Maar hoe doe je dat dan?
MULTIFILE
Marktwerking is een prachtig mechanisme maar leidt ook wel eens tot het verlies van iets dierbaars.
DOCUMENT
Uwe Krause: Atlas of Eurpean Values De Atlas of European Values is een samenwerkingsproject met bijbehorende website van de Universiteit van Tilburg en Fontys Lerarenopleiding in Tilburg, waarbij de wetenschappelijke data van de European Values Study (EVS) voor het onderwijs toegankelijk worden gemaakt. EVS is een longitudinaal en cross-nationaal vergelijkend onderzoek naar fundamentele menselijke waarden. Het adres van de vernieuwde website is www.atlasofeuropeanvalues.eu. Sinds oktober 2008 is deze website online.
DOCUMENT
Thema’s als gelijkheid, diversiteit en inclusie zijn vandaag de dag hot topics en staan bij iedere organisatie op de agenda.
LINK
Over de ontwikkeling van binnensteden en de rol van retail daarbij, en de aanpak in Eindhoven.
DOCUMENT