Een kwart eeuw na de verzelfstandiging dreigt KPN haar zelfstandigheid te verliezen.
DOCUMENT
Companies today are in the continuous improvement game continuously anticipating customer needs at the same time as reducing transaction costs. It’s a tough game, in which techniques evolve so fast that an organisation with rigid management cannot hope to keep up. Indeed, requirements for management seem almost contradictory: customer-focused, flexible, structured, innovative and cost sensitive.This article describes the approach used by KPN to give management more control over continuous improvement whilst remaining flexible in operational detail. Moreover, this approach helps bridge the gap between business and IT people by providing them with a single language to discuss the many projects they are jointly engaged in.
DOCUMENT
Verslag van een bezoek in mei 2009 aan India als onderdeel van een delegatie van KPN. In een week werden bezoeken gebracht aan 7 IT leveranciers van KPN, 3 universiteiten en waren er gesprekken met diverse andere partijen. Daarbij zijn de steden Mumbai, Pune, Bangalore en Chennai aangedaan. Dit verslag geeft een beeld van de stand van zaken op het gebied van IT & Business Process Outsourcing in India. REP-09-01
DOCUMENT
Interview: Executive-People sprak over dit onderwerp met de sprekers: Arda Gerkens (lid eerste kamer SP), Kees Verhoeven (lid tweede kamer D66) en Frans van der Reep (lector 'digital world' Hogeschool Inholland, spreker over dit onderwerp, strateeg bij KPN).
DOCUMENT
De telecom toezichthouder Opta heeft de KPN een boete opgelegd omdat zij nieuwe zakelijke klanten meer kortingen gaf dan eigen bestaande klanten. Dit werd beschouwt als een strafbare vorm van discriminatie. Toch gebeurt het op grote schaal ook bij rentetarieven op spaarrekeningen.
DOCUMENT
RFID technology is a promising technology currently finding its way into the field of customer interaction strategy, supply chain accuracy and inventory management. Primarily, RFID tags are seen as substitutes of traditional barcodes, yet they can add a lot of value and functionality. Where barcodes require a scanning device to be placed directly in front of the tag to be read, RFID tag readers are able to scan all tags that are in the proximity of the scanner . The next difference is that whereas barcodes usually are the same for all articles of the of the same type (i.e. a jar of peanut butter of brand x), RFID tags will be unique for each individual product occurrence. This opens up the possibility of tracking the entire history of a specific occurrence of a product. Moreover, due to the nature of the scanning technology, it suddenly becomes achievable for manufacturers to track individual products through all stages of production and base inventory management and front office planning on real-time data at item level from production facilities.
DOCUMENT
Introduction (author supplied) : In this paper we propose future mapping, an alternative approach to futures research. With future mapping we intend to overcome some of the main problems that we encountered when applying scenario thinking in the area of product design and innovation. Future mapping attempts to develop multi-layered maps of possible futures, which can be used by pro-active companies and innovation teams as an instrument to ‘navigate’ the future (Munnecke & Van der Lugt, 2006). The approach invites designers to apply their analytical, creative and emphatical skills in a dialogue about future opportunities that lay ahead. In the past few years we have taught and applied the future mapping approach with various groups of Master’s level engineering students, both in The Netherlands and Denmark. We have altered and adjusted the approach as we learned from these experiences. In this paper we will describe the current state of the approach. The paper is not meant to provide a deep theoretical overview or a thorough empirical study. Rather it is meant to provide a hands-on process description to inform about the method and to enable anyone to apply future mapping. After describing why we think future mapping is a promising direction for futures research, we will provide a concise overview of the process steps involved. Then we will describe one student project as a case example. We will discuss the various types of future maps produced by the students. We will conclude by making some general observations about using future mapping as a method for futures research, and by proposing some directions for future work.
DOCUMENT
Bespreking van ‘De Laatste Krant – DAG: het miljoenenverslindende huwelijk tussen PCM en KPN’ van Bram Logger en Roelof de Vries De auteurs van ‘De Laatste Krant – DAG: het miljoenenverslindende huwelijk tussen PCM en KPN’ laten PCM-CEO Bert Groenewegen, het laatst overgebleven lid van de Raad van Bestuur van de Amsterdamse uitgeversreus, fantaseren over een tijdmachine. Graag zou Groenewegen de klok terugdraaien en DAG minder uitbundig in de markt zetten: een lagere oplage, zonder de opgeklopte introductiecampagne en met minder ambitieuze advertentie-inkomsten. Maar die tijdmachine bestaat niet waardoor DAG al binnen een jaar aan het infuus ligt: bezuinigingen, lagere oplage, ontslagen, bedelen bij KNP en PCM om extra geld, minder video, mobiel en web, ANP ingeruild voor Novum, een andere formule, een andere doelgroep en lagere advertentietarieven. De krant komt onder curatele, de hoofdredactie krijgt ‘adviseurs’ opgedrongen terwijl er bij de Volkskrant om kopij en assistentie bij advertentieverkoop moet worden gevraagd.
LINK
The world is changing in many ways. Digital developments follow each other in quick succession and have an impact on many existing structures. The future may be uncertain, but we can still learn from what has happened in the past. We usually know what we don’t want, but few of us know yet what we do want. Still, this is something we can only discover for ourselves, I think. Who are we? To what extent are we individuals and to what extent are we part of a collective? Remarkably, in these questions we can also find parallels with the Middle Ages.
LINK
Technologie wordt door steden steeds vaker gebruikt om innovatieve beleidsoplossingen te ontwikkelen om de stedelijke omgeving leerbaar en veilig te houden (Yigitcanlar et.al, 2018; zie Allam & Newman, 2018). In de literatuur wordt naar een stad die technologie gebruikt, verwezen als een Smart City (Holland 2008; Kitchin, 2015; zie ook Meijer & Bolivar, 2016 voor uitgebreide conceptualisering van Smart City). Rotterdam gebruikt bijvoorbeeld gezichtsherkenning in het openbaar vervoer om onder meer zwartrijden tegen te gaan. De data die verzameld wordt, is niet alleen in bezit van de openbaar vervoersorganisatie. Maar is ook in handen van de ontwikkelaar van de gezichtsherkenning-software. Soms wordt de data ook gedeeld met de politie en gemeentelijke toezichthouders. Ook in Amsterdam speelt technologie een rol. De Johan Cruijff Arena investeert in technologische oplossingen om de veiligheid en de leefbaarheid in het gebied rondom het stadion op orde te houden. Hierbij werken zij samen met de gemeente Amsterdam, maar ook technologiebedrijven zoals Huawei en KPN. De bovenstaande voorbeelden wordt technologie ingezet om vraagstukken effectief en efficiënt aan te pakken. Dit creëert echter ook nieuwe uitdagingen. Er treden nieuwe partijen, zoals Huawei en KPN, toe tot het beleidsproces. Daarnaast wordt van publieke professionals verwacht dat zij de vaardigheden en kennis bezitten om digitaal beleid te ontwikkelen en uit te voeren.
DOCUMENT