Companies today are in the continuous improvement game continuously anticipating customer needs at the same time as reducing transaction costs. It’s a tough game, in which techniques evolve so fast that an organisation with rigid management cannot hope to keep up. Indeed, requirements for management seem almost contradictory: customer-focused, flexible, structured, innovative and cost sensitive.This article describes the approach used by KPN to give management more control over continuous improvement whilst remaining flexible in operational detail. Moreover, this approach helps bridge the gap between business and IT people by providing them with a single language to discuss the many projects they are jointly engaged in.
DOCUMENT
Een kwart eeuw na de verzelfstandiging dreigt KPN haar zelfstandigheid te verliezen.
DOCUMENT
Verslag van een bezoek in mei 2009 aan India als onderdeel van een delegatie van KPN. In een week werden bezoeken gebracht aan 7 IT leveranciers van KPN, 3 universiteiten en waren er gesprekken met diverse andere partijen. Daarbij zijn de steden Mumbai, Pune, Bangalore en Chennai aangedaan. Dit verslag geeft een beeld van de stand van zaken op het gebied van IT & Business Process Outsourcing in India. REP-09-01
DOCUMENT
The BECEE initiative represents a transformative collaboration between four leading European HEIs—Hanze University of Applied Sciences (HUAS), Zurich University of Applied Sciences (ZHAW), South East Technological University (SETU), and Universiteti "Aleksandër Moisiu" Durrës (UAMD). Our consortium embodies the essence of BECEE and the EIT Knowledge Triangle Model because it also comprises of 4 industry partners (KPN, Eindhoven, The Netherlands, Innofuse, Zurich, Switzerland, Dungarvan Enterprise Centre, South East, Ireland, and Linda Laboratory, Durrës, Albania) bringing together partners from education, research, and business who are equally committed to collaborate on innovation action plans to fostering balanced collaborative entrepreneurship ecosystems in our respective regions. This consortium, therefore, is strategically designed to pool diverse strengths, creating a synergetic force for innovation and entrepreneurship that transcends the capabilities of any single organisation.
Graverij in oevers en waterkeringen door muskusratten, beverratten en binnenkort door bevers leidt in ons waterrijke Nederland tot aanzienlijke veiligheidsrisico’s, economische schade en structurele kosten. Vanwege zijn snelle opmars zal ook de bever, in navolging van de muskus- en de beverrat om beheersmaatregelen vragen, zij het andere want de bever is beschermd. Met een beter begrip van het gedrag en het terreingebruik van bevers is het wellicht mogelijk om ze zodanig te ‘sturen’ dat schade aan waterkeringen kan worden voorkomen. En waar doding van muskus- en beverratten noodzakelijk blijft, levert meer inzicht in het gedrag de mogelijkheid om dieren sneller en doelmatiger te vangen, hetgeen er voor zorgt dat er minder dieren gevangen en gedood hoeven te worden, dat er minder vangmiddelen ingezet hoeven te worden en dat er minder bijvangst is. De praktijkvraag van de waterschappen luidt dan ook: ‘Wat kunnen we leren van het gedrag en het terreingebruik van muskusratten, beverratten en bevers in Nederland teneinde graverij in waterkeringen en oevers te voorkomen’. Om het gedrag van deze dijkgravers beter in beeld te kunnen brengen ontwikkelen en gebruiken we zenders die zijn uitgerust met gps-locatie en gedragssensoren en die via LoRaWan kunnen worden uitgelezen. De belangrijkste onderzoeksvragen zijn: 1. Welke factoren beïnvloeden het dispersiegedrag van muskusratten, beverratten en bevers en bepalen de locatie van schuil- en nestplaatsen. Deze kennis draagt bij aan preventie (mitigatie van negatieve effecten) van graverij en kan gebruikt worden om vangstmethodes te optimaliseren. 2. Hoe kunnen we bestaande communicatie technologie en innovatieve methoden inzetten om voor real-time langeafstandscommunicatie (met weinig vermogen) toepassingen te ontwikkelen waarmee semi-aquatische knaagdieren kunnen worden gevolgd en hun gedrag in kaart kan worden gebracht.
Een gebeurtenis wordt steeds vaker live verslagen. Rampen, rechtszaken, sportwedstrijden en verkiezingen zijn online in tekst en beeld van minuut-tot-minuut te volgen. Wat doen journalisten om hun berichten geloofwaardig te maken? En welk effect hebben die pogingen op het publiek? Kortom: hoe ontstaat journalistieke geloofwaardigheid onder onmiddellijke omstandigheden? Doel Klassieke studies naar geloofwaardigheid kijken naar de afzender, het communicatiekanaal of de boodschap. Maar online zijn er ook netwerkeffecten die de geloofwaardigheid bepalen. Lezers gaan zelf aan de slag met de informatie die ze aangeboden krijgen. In dit promotieonderzoek stellen we dat geloofwaardigheid geen product is, maar een uitkomst van een proces tussen de journalisten en publiek. Het doel van dit onderzoek is om journalistieke strategieën van geloofwaardigheid vast te stellen en de acceptatie (of verwerping) door publiek te toetsen. Resultaten Dit onderzoek loopt momenteel. Na afronding vind je hier een samenvatting van de resultaten. Tijdens het onderzoek schrijft Sebastiaan van der Lubben blogs waaronder: Ik kwam, zag en deed verslag Onmiddellijkheid is subjectiever Genrevervuiling: liveblog KPN-storing Bloggen over boeven - maar hoe lang nog? Livebloggen in 280 tekens Looptijd 01 december 2018 - 01 december 2022 Aanpak In dit onderzoek worden drie methoden gebruikt: Genre-analyse (van liveblogs) Inhoudsanalyse (van gerealiseerde geloofwaardigheid) Semi-experimenten (naar geaccepteerde geloofwaardigheid)