Crowdfunding is gaining popularity as a viable means to raise financial capital for good causes, cultural goods, new products, and ventures. Little empirical research has been done to understand crowdfunding and basic academic knowledge of its dynamics is still lacking. By data mining the crowdfunding platform Kickstarter.com and Facebook we collected a large dataset of crowdfunding projects and the ego networks of the entrepreneurs. We study the relation of the success of the Kickstarter project to his social network and to media activities and find a scaling law that predicts the number of clicks on the project website required for a successful project. Examining the results of the social network analysis we concluded that successful initiators on Kickstarter have more friends but a sparser network. Unsuccessful entrepreneurs on the other hand have a higher average degree suggesting a denser network. Our analyses suggest that sparse, and thus diverse networks are beneficial for the success of a project.
DOCUMENT
Er is weinig bekend over de verschillen in de ondernemersprofielen van starters, overnemers en opvolgers. Als voorbereiding op een grootschalig onderzoek van de HU/KvK Nederland is de literatuur op dit gebied bestudeerd.
DOCUMENT
Wat is er mooier dan dagelijks te kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen? Voor veel startende leraren is dat de drijfveer geweest om te kiezen voor een lerarenopleiding. Of ze nu vanaf de havo, het mbo of vwo gekozen hebben voor een lerarenopleiding, na een eerdere loopbaan en carrièreswitch een deeltijdopleiding hebben gedaan of gestart zijn als zij-instromer. Er zijn immers weinig beroepen zo betekenisvol als het leraarschap.Toch is die drijfveer geen garantie voor een goede en succesvolle start als leraar binnen het onderwijs. We weten dat de eerste jaren als startende leraar zwaar zijn en het risico van uitval groot. En uitval van starters is een groot verlies. Voor de starter zelf die zijn droom uiteen ziet spatten en voor wie het verwerven van de bekwaamheden voor leraren een verloren inspanning geweest lijkt. Maar ook voor scholen die te maken hebben met grote personeelstekorten en voor wie iedere uitvallende leraar er één te veel is.In deze whitepaper staan we in het eerste deel stil bij de problemen die startende leraren tegenkomen in de inductiefase. In het tweede deel schetsen we wat dat vraagt van begeleidingsprogramma’s. In deel drie komen concrete handvatten aan de orde die daarbij kunnen helpen. Tenslotte staan we in deel vier stil bijde inbedding van startersbegeleiding in het (HR) beleid op bestuursniveau.
DOCUMENT